Persoanele care doresc sa lucreze in distributia produselor de asigurare au obligatia sa prezinte, incepand cu 1 septembrie, un certificat de calificare profesionala in domeniul asigurarilor, potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).
Conform normelor emise de CSA referitoare la pregatirea profesionala, certificatul reprezinta o conditie pentru incheierea, pentru prima data, a unui contract de munca, de mandat sau intermediere in domeniul asigurarilor.

In plus, atat noii veniti in domeniul distributiei produselor de asigurare dupa data de 1 septembrie, cat si cei care desfasoara deja asemenea activitate au obligatia ca, la perioade sucesive de maxim 3 ani (respectiv de 2 ani in cazul conducatorilor intermediarilor), sa faca dovada ca au urmat un program de pregatire profesionala continua, aprobat de catre CSA. Aceste perioade se calculeaza de la data de 01 octombrie 2010.

”Piata asigurarilor are un mare potential de dezvoltare si cu siguranta va crea multe oportunitati pentru forta de munca in urmatorii ani. Rolul nostru este sa ne asiguram ca cei care lucreaza in aceasta piata au si competente profesionale suficiente astfel incat clientii lor sa inteleaga exact ce cumpara”, a spus Angela Toncescu (foto), presedintele CSA.

Certificatul de calificare profesionala/pregatire profesionala continua se poate obtine in urma sustinerii unui examen organizat de catre Institutul de Management in Asigurari (IMA), dupa frecventarea unor cursuri de profil la oricare dintre furnizorii de programe educationale autorizati. IMA este institutia de educatie profesionala infiintata de CSA in vederea implementarii programelor de pregatire profesionala (calificare si pregatire profesionala continua) intr-un mod unitar.

Examenele sunt organizate de IMA atat la sediul sau din Bucuresti, cat si in oricare dintre cele 5 centre regionale de care dispune (Iasi, Constanta, Cluj, Tg.Mures si Timisoara) fiind astfel acoperit intregul teritoriu al tarii.

Procedura de inscriere la examen, precum si calendarul sesiunilor de examinari sunt afisate pe site-ul Institutului ima-imi.ro, la sectiunea Comisia de monitorizare a calitatii pregatirii profesionale. Prima sesiune de examinari a fost programata pentru perioada august-octombrie 2011, celelalte urmand a fi afisate de asemenea pe site.

In ceea ce priveste cursurile de profil, IMA a autorizat pana in prezent 33 furnizori de programe educationale in domeniul asigurarilor, 224 de lectori pentru programele de pregatire in domeniul asigurarilor si 4 platforme de pregatire in sistem e-learning. Lista furnizorilor autorizati este disponibila, de asemenea, pe site-ul IMA.

Totodata, IMA a aprobat 10 programe de pregatire profesionala, din care 7 de calificare profesionala (4 pentru asigurari de viata, 1 pentru asigurari generale si 2 pentru conducatori) si 3 de pregatire profesionala continua (2 pentru asigurari de viata si 1 pentru asigurari generale) si a definitivat 6 suporturi de cursuri cu programele analitice aferente acestora.

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) este singura autoritate imputernicita prin lege cu atributii de autorizare, supraveghere prudentiala si control a activitatii de asigurare in Romania, precum si cu atributii de emitere a normelor de aplicare a legii. CSA este membru cu drepturi depline al EIOPA - Autoritatea Europeana de Asigurari si Pensii Ocupationale, EIOPC - Comitetul European pentru Asigurari si Pensii Ocupationale si IAIS - Asociatia Internationala a Supraveghetorilor in Asigurari.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri