In opinia lui Andrew Moss (foto), operatiunile grupului Aviva din intreaga lume sunt impartite in trei mari categorii: prima este cea mai matura, fiind reprezentata de pietele din America de Nord si Marea Britanie, din a doua categorie fac parte tari precum Spania si Franta, in timp ce Asia Pacific si Europa Centrala si de Sud-Est reprezinta zonele “fierbinti” care vor genera cele mai mari profituri in cadrul grupului.

Seful grupului Aviva a spus ca in urmatoarele sase luni va stabili scenariul potrivit pentru dezvoltarea pe piata din romaneasca: crestere organica sau prin achizitii, precizand ca, la fel ca in toate regiunile unde este prezent, grupul pe care il conduce tinteste si in Romania una din primele cinci pozitii de pe piata de profil.

“Piata romanesca nu este foarte dezvoltata, astfel incat vom investi masiv in urmatorii ani. Inca nu am hotarat daca ne vom exitinde prin achizitii”, a spus Andrew Moss.

Unele companii locale de asigurari sunt supraevaluate, ceea ce a dus la o diminuare a interesului unor grupuri mari pentru jucatorii din Romania, ne-a declarat recent seful Aviva Romania.

“Multe din companiile romanesti de pe piata de profil sunt supraevaluate. Am urmarit toate tranzactiile si am fost interesati sa cumparam insa am considerat ca evaluarile companiilor sunt prea ridicate”, a declarat Shah Rouf, directorul general al Aviva Grup Romania.

Astfel, Aviva Asigurari de Viata mizeaza ca va trece pe profit anul viitor, au spus atat Patrick Wolrige Gordon, director of group strategic options in cadrul grupului Aviva, cat si Philip Scott, director financiar al Aviva.

"Probabil ca vom ajunge la break-even cel mai tarziu la finele anului viitor. In asigurari de viata, profitul vine dupa sapte ani de la intrarea pe o piata. In Romania, inca suntem in faza de dezvoltare”, a spus Philip Scott.

De asemenea, grupul britanic va cauta sa angajeze specialisti romani in cadrul operatiunilor din Marea Britanie. “Am vizitat Romania in urma cu trei luni si am constatat ca acolo sunt multi profesionisti in zona de IT. Vom angaja cateva zeci de specialisti romani din IT si ii vom aduce la Londra sau Statele Unite intrucat costurile sunt la jumatate in Romania”, a spus Toby Redshaw, CIO al grupului Aviva.

Aviva a inceput sa implementeze si in Romania planul de dezvoltare conceput de recent numitul CEO la nivel mondial, Andrew Moss, intitulat “One Aviva, twice the value”, care isi propune consolidarea activitatii, in scopul dublarii castigurilor oferite investitorilor.

Internet-ul reprezinta un canal tot mai important de comunicare in strategia de marketing a companiei. “Daca in Italia zona de online reprezinta doar 1% din bugetele noastre de marketing, in Romania si Marea Britanie aceasta pondere ajunge la 10 procente”, ne-a spus Amanda Mackenzie, group marketing director in cadrul Aviva.

Citeste si:

Aviva Romania a subscris in primul trimestru prime brute de 23 milioane lei, un avans de 36% comparativ cu valoarea raportata in perioada similara din 2007.

"Am reusit sa crestem semnificativ in ceea ce priveste primele brute subscrise si sa atragem un numar important de clienti noi in portofoliul nostru. Aviva este increzatoare in potentialul oferit de piata romaneasca si de aceea ne propunem sa crestem cat mai mult si sa castigam o cota de piata cat mai mare", a declarat Shah Rouf.

In aceeasi perioada, fondurile sub administrare detinute de Aviva Asigurari de Viata au consemnat o crestere de 5%, la 121 milioane lei.

In ceea ce priveste compania Certinvest, achizitionata in noiembrie 2007, activele aflate in administrarea acesteia au crescut cu trei milioane lei, in ciuda conditiilor nefavorabile si volatilitatii pietei.

Grupul si-a propus sa mentina acest trend ascendent pe tot parcursul anului 2008, prin extinderea retelelor sale de distributie si a parteneriatelor de afaceri, pe toate segmentele, respectiv asigurari de viata, pensii si fonduri de investitii.

In urmatorii cinci ani, Aviva tinteste unul din primele cinci locuri pe piata asigurarilor de viata. In ce priveste Aviva Fond de Pensii, principalul obiectiv pentru urmatorii cinci ani este acela de a intra intre primii trei jucatori de pe piata.

Certinvest, societatea de administrare a investitiilor din cadrul grupului Aviva, mizeaza pe o crestere de cel putin patru ori a valorii activelor in urmatorii patru ani, pana la cel putin 80 milioane euro, bazandu-se mai ales pe lansarea a cinci noi fonduri mutuale in acest an, a spus Eugen Voicu, directorul executiv al Certinvest.

In prezent, societatea de investitii Certinvest are active de 20 de milioane euro.

Acest text a fost realizat ca urmare a unui voiaj de presa finantat de firma Aviva.