Cardurile CIP sint considerate un produs care va cistiga teren in viitor. Abia intrate pe piata romaneasca, acestea nu sint foarte cunoscute. Denominarea leului reprezinta o buna ocazie pentru popularizarea cardului CIP.

Cardul CIP este produsul bancar al viitorului. Atuurile sint: mai multa securitate, costuri reduse pentru viteza de lucru, functionalitate si longevitate. Catalin Cretu, Regional Manager VISA International CEMEA, citat de Rompres, a aratat, cu prilejul unei conferinte cu tema „Retail Banking“, ca intre modurile de plata electronica folosite in Europa, acesta reprezinta un model de succes, fiind o prioritate pentru VISA. Strategia companiei presupune o crestere a retelei de acceptare a cardurilor CIP, sustinerea bancilor in procesul de constientizare a comerciantilor asupra avantajelor, dezvoltarea si adaptarea produsului, dar si educarea cu privire la avantajele fata de cardurile obisnuite.

In urma Bulgariei

In Romania, singura banca unde sint acceptate cardurile CIP este BCR, care a lansat produsul in luna aprilie. Catalin Cretu apreciaza ca denominarea este un bun prilej pentru popularizarea cardului CIP, simplificind calculele intre ROL si RON. Totodata, lipsa bancilor in zonele rurale ar putea reprezenta o ocazie foarte buna pentru extinderea retelei de acceptare a CIP. Cardurile CIP sint protejate impotriva fraudei si prezinta avantaje, intrucit utilizatorul imbina relatiile bancare cu cele non-bancare, cu acelasi card fiind facute atit operatiunile bancare, cit si intrarile la muzee, biblioteci, virarea burselor. In comparatie cu tara noastra, Bulgaria este mai avansata din punct de vedere al utilizarii cardurilor CIP.