In 2008, doar 36% dintre romanii chestionati au declarat ca, in momentul in care achizitioneaza un produs sau serviciu financiar, au toate informatiile de care au nevoie.

Potrivit studiului citat de Aviva, la nivel mondial, mai putin de jumatate din clientii care achizitioneza un serviciu financiar considera, in momentul achizitiei, ca detin toate informatiile de care au nevoie, astfel incat sa aleaga serviciul sau produsul financiar potrivit nevoilor sale.

"In contextul crizei economice internationale, atitudinea populatiei cu privire la serviciile financiare este sceptica si este normal sa fie asa. Rolul companiilor de profil este de a oferi consiliere financiara profesionista, astfel incat clientii sa inteleaga care sunt nevoile lor si sa le prioritizeze, pentru ca numai asa evenimentele mai putin placute - cum este cazul crizei financiare actuale - sa ii gaseasca pregatiti", a declarat directorul general al Aviva Grup Romania, Shah Rouf (foto).

In tarile din Europa Centrala si de Est si in general in tarile in curs de dezvoltare, clientii sunt predispusi sa utilizeze ca surse principale de informare prietenii, familia, rudele sau cunostintele, in timp ce pe pietele mature din Europa Occidentala, clientii apeleaza cu precadere la sfaturile profesionistilor in domeniu, potrivit studiului.

Citeste si:

In India si China, 75%, respectiv 74% din respondenti au declarat ca se bazeaza pe sfaturi cand decid sa achizitioneze produse financiare, la polul opus situandu-se Canda si Marea Britanie, cu 21%, respectiv 23%.

Sondajul "Consumer Attitudes to Savings" a fost realizat in 2008 in 25 de tari - Marea Britanie, Franta, Germania, Italia, Spania, Irlanda, Olanda, Polonia, Turcia, Rusia, Ungaria, Cehia, Romania, Lituania, Belgia, China, India, Singapore, Hong Kong, Taiwan, Australia, Sri Lanka, Malaezia, Statele Unite si Canada.

Grupul Aviva este prezent pe piata romaneasca prin Aviva Asigurari de Viata, Aviva Fond de Pensii si Aviva Investors Romania.