Astfel, costul net al riscului a crescut la 201 milioane lei (47 milioane euro), comparativ cu 62 milioane lei (17 milioane euro) in primul trimestru din 2008.

"Acesta scadere (a profitului, n.r.) se datoreaza in principal cresterii semnificative a costului riscului de credit, dar care, in conditiile de piata actuale, poate fi considerat drept bine controlat. Luand in considerare anumite venituri nerecurente aferente primului trimestru din 2008, scaderea rezultatului net ar fi de numai 7%", se mai precizeaza in comunicatul publicat de BRD.

Totalul activelor bancii se ridica, la sfarsitul lunii martie 2009, la 50,6 miliarde lei (11,9 miliarde euro), in crestere usoara comparativ cu nivelul de la finalul anului trecut, de aproximativ 49 miliarde lei.

"Am constatat o scadere puternica a cererii de credite si o crestere semnificativa a costului riscului. Acesti doi factori au ca principale cauze reducerea activitatii economice si nivelul foarte ridicat al dobanzilor, in principal la lei. In acest context, BRD, care a anticipat de cateva luni aceasta situatie, s-a adaptat prin actiuni comerciale in care a contat pe flexibilitatea si diversitatea gamei sale de produse. De asemenea, trebuie sa notam ca, desi semnificativ mai mare ca anul trecut, costul net al riscului ar trebui sa se situeze in continuare cu mult sub media sistemului bancar", a declarat Patrick Gelin, presedintele – director general al BRD - Groupe Societe Generale.

Venitul net bancar a ajuns la 815 milioane lei (191 milioane euro), cu 18% mai mare decat la 31 martie 2008, iar profitul brut din exploatare a inregistrat o crestere de 20% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 460 milioane lei (108 milioane euro).

Volumul total al creditelor acordate clientelei este de 33 miliarde lei (7,7 miliarde euro), cu 19,5% mai mare fata de 31 martie 2008. Creditele pentru persoane fizice au ajuns la 16 miliarde lei, in crestere cu 17%, in timp ce creditele acordate clientelei de persoane juridice au crescut cu 22%, pana la 17 miliarde lei.

Depozitele clientelei inregistrau, la sfarsitul primului trimestru al anului 2009, o crestere cu 9,4% fata de 31 martie 2008, ajungand la 29,6 miliarde lei.

Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfarsitul primului trimestru de 20% in timp ce raportul cost/venituri a fost de 43,6%, se mai precizeaza in comunicatul bancii.

BRD avea, la sfarsitul lunii martie 2009, 2,6 milioane de clienti. Banca a emis 2,3 milioane de carduri si opereaza o retea de 1.400 ATM-uri si 20.000 de POS-uri. BRD are, in prezent, in reteaua sa, 935 de unitati.

Indicatorii financiari prezentanti de BRD-Groupe Societe Generale sunt in conformitate cu standardele romanesti de contabilitate. Conversia in euro s-a realizat pentru contul de profit si pierdere pe baza cursului mediu calculat pentru primele 3 luni ale anului, de 4,2663 lei/euro, iar pentru bilant pe baza cursului BNR la 31 martie 2009 de 4,2348lei/euro.