Decizia a fost luata de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), reunit in sedinta in data de 16 iunie 2009.

„Este inca un pas concret pe care il facem in vederea lansarii Groupama in Romania. Multumim membrilor CSA pentru promptitudinea cu care au evaluat proiectul nostru si multumesc colegilor mei din cele trei companii - Asiban, BT Asigurari si OTP Garancia, fara de care n-am fi putut ajunge aici atat de repede,” a declarat Denis Rousset, reprezentantul Groupama in Romania.

Noul brand va fi lansat pe piata la sfarsitul lunii septembrie, urmand ca integrarea completa a celor trei operatiuni pe care Groupama le detine in Romania sa se finalizeze pana la sfarsitul lui 2009, se specifica in acelasi comunicat.

Astfel, proiectul aprobat de CSA presupune fuziunea Asiban si a BT Asigurari si crearea unei companii cu o noua structura organizationala si de management. In ceea ce priveste OTP Garancia, integrarea acesteia in noua companie se va produce gradual, mai intai prin absorbtia personalului din vanzari, urmand ca fuziunea sa se finalizeze din punct de vedere tehnic pana la inceputul anului viitor.

Noua companie nu va fi construita pe structura niciuneia dintre cele trei companii detinute de Groupama, dar va valorifica la maximum resursele umane si materiale de la fiecare dintre cele trei. In plus, va beneficia de cunostintele si expertiza castigate deja in alte 13 tari in care Groupama este prezenta.

In perioada urmatoare, Groupama va intreprinde demersurile legale pentru inregistrarea noii companii la Registrul Comertului.

La nivel global, Groupama deserveste peste 16 millioane de clienti avand mai mult de 38.500 de angajati.

Anul trecut, compania a raportat venituri de 16,2 miliarde de euro (o crestere de 9,2% comparativ cu 2007) si un profit operational de 661 milioanede euro, in crestere cu 66,1% comparativ cu anul anterior. Operatiunile internationale au generat venituri de 3,9 miliarde de euro(o crestere de 39% comparativ cu 2007), Grupul sustinandu-si cresterea dinamica prin investitii in distributie, utilizarea expertizei in crearea de sinergii transfrontaliere si o politica activa de achizitii.

Groupama are o istorie indelungata, care dateaza de la sfarsitul secolului al XIX-lea, cand a fost creata de comunitatea fermierilor. De atunci, compania a ajuns una dintre cele mai mari companii de asigurari de pe piata franceza, in timp ce grupul si-a extins si operatiunile internationale in 13 tari, concentrandu-se pe pietele cu potential mare de crestere, incluzand Ungaria, Romania, Bulgaria, Turcia si, din 2008, si Slovacia