Grawe, una din primele zece companii din piata asigurarilor de viata, isi propune ca in a doua parte a anului sa lanseze produse noi dedicate IMM-urilor, estimand, in acelasi timp, o crestere de maximum 5% la sfarsitul anului, in contextul crizei financiare mondiale.
Aceste probleme, cat si estimarile privind piata asigurarilor in urmatorii ani au fost dezbatute de Peter Kasyk, directorul general al asiguratorului, intr-un interviu acordat Wall-Street.

“In prima jumatate a anului putea fi mult mai rau. Voi fi fericit daca vom incheia anul cu o crestere de 5%, insa cu siguranta vom incerca sa lansam noi produse, problema este ca trebuie sa vedem cum le pozitionam pe piata, tinand cont de situatia economica dificila. Cu toate acestea, sunt optimist si sper ca vom lansa primele produse in noiembrie anul acesta”, a declarat Peter Kasyk (foto).

Noile produse, spune seful Grawe, se vor adresa sectorului IMM, insa mai multe detalii vor fi facute publice de companie la data lansarii produselor.

In 2008, Grawe a inregistrat un volum total al primelor brute subscrise de 86.40 milioane de lei (23,47 mil. euro). La o crestere de 5%, compania ar inregistra la finele anului 2009 prime brute subscrise in valoare de 90,72 milioane de lei.

Grawe Asigurari a inregistrat in primele sase luni ale anului un volum de prime subscrise de 42,277 milioane lei (10 mil. euro), in scadere cu 1% fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa scaderea a fost sub media generala a pietei asigurarilor de viata care a scazut in primul semestru cu 2,97%, comparativ cu perioada similara a anului trecut, conform Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). La aceasta data 98% din portofoliul companiei este ocupat de asigurarile de viata.

Asiguratorul a inregistrat in perioada ianuarie-iunie 2009 un profit brut de 3,82 milioane lei (0,9 mil. euro). „Profitul pe care-l vom inregistra la finele lui 2009 depinde de ceea ce se va intampla pe piata financiara in urmatoarele luni”, a comentat Kasyk.

Totodata, in primele sase luni ale anului, Grawe a platit daune in valoare de 4,555 milioane de lei (circa 1,1 mil. de euro), in crestere cu 105% fata de S1 2008, cand a platit 2,22 milioane lei (0,6 mil. euro).

Incepand de anul trecut, compania a lansat si produse de asigurare cu componenta investitionala (unit-linked), insa Kasyk nu asteapta o crestere considerabila a acestora in portofoliul companiei, ca pondere, pana cand pietele financiare nu revin pe un trend ascendent.

In ceea ce priveste canalele de distributie, compania dispune de propria retea de unitati, care a ajuns la aproximativ 50 de agentii si puncte de lucru la nivel national, in conformitate cu normele de participare la PAID (Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale). “Am decis sa participam in cadrul PAID cu suma minima de 500.000 de euro”, a adaugat Kasyk. De asemenea, societatea de asigurari colaboreaza cu sapte brokeri parteneri.

Seful Grawe considera ca actuala criza prin care economia mondiala trece da si industriei de asigurari din Romania posibilitatea sa se consolideze si sa gaseasca solutiile optime pentru a functiona din ce in ce mai bine in viitor, “in special in ceea ce priveste ce se intampla pe segmentul auto puternic afectat de turbulentele economico-financiare si care ocupa cea mai mare pondere in cadrul industriei asigurarilor locale.

“Niciodata nu trebuie sa spui "nu" unui segment de piata, dar atata timp cat situatia din economie este in acest stadiu mai ales pe auto, nu ne vom atinge de acest segment, pentru ca nu vom finanta segmentul asigurarilor generale neprofitabile cu cel profitabil al asigurarilor de viata”, a mai spus Kasyk. El a mai spus ca in urmatorii 5 ani nu crede ca segmentul life il va depasi ca pondere pe cel non-life in totalul pietei asigurarilor din Romania.

Cat despre imbunatatirea cadrului de afaceri in care industria functioneaza, Kasyk a mentionat ca indiferent de ce guvern a fost la conducerea tarii, indiferent de partidul politic aflat la putere propunerile de schimbari legislative, cererile jucatorilor din industrie si ale CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor) nu au fost luate in considerare. “Aceste imbunatatiri legislative reprezinta un vis pe care-l avem din anul 2000 de cand am intrat pe piata autohtona”, a mai spus Kasyk.

Nivelul la care piata asigurarilor va incheia anul, in opinia directorului general al Grawe, depinde de evolutia economica in urma crizei si cat de repede vor fi estompate efectele negative ale acesteia. “Apoi, domeniul asigurarilor din Romania depinde mult (vanzarile noi vin cu preponderenta din segmentul asigurarilor auto) de industria auto puternic afectata de criza. Importul de masini a scazut cu peste 50% si multe dintre atuoturisme erau aduse de firmele de leasing, astfel ca li se atasau automat asigurari casco. Atata timp cat situatia nu se imbunatateste pe acest segment si cel al creditului neguvernamental, nu sunt sanse prea multe ca industria sa creasca”, a subliniat Kasyk.

Pe termen lung conducerea companiei vizeaza sa fie unul dintre primii 5 jucatori (in urmatorii 5 ani), dar depinde de economie si de cat de repede se termina criza. “Depinde de cat de repede scade apetitul pentru consum al romanilor in favoarea economisirii, si nu in ultimul rand un cuvant greu de spus il are factorul politic cu privire la reforma din sanatate”, a concluzionat Kasyk, pentru Wall-Street.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri