Astfel, 51% dintre romani au cel putin un card, cu o durata de folosinta de circa 2,5 ani, iar majoritatea cardurilor sunt de debit (89%), urmate de cele de credit si apoi de cardurile cu descoperit de cont (overdraft).

"Tinerii educati din orasele mari au cea mai mare interactiune cu bancile, astfel ca 27% din acestia au aplicat singuri pentru un card. Cea mai mare parte dintre detinatorii de carduri au intre 25 si 44 ani, iar zona rurala este inca subdezvoltata", a spus directorul general al Mastercard Europe pentru Romania si regiunea Balcanilor, Denisa Mateescu.

Ea a adaugat ca cea mai mare penetrare a cardurilor se gaseste in Bucuresti, precum si in partea de vest a tarii.

In acelasi timp, cei mai multi dintre detinatori (58%) au declarat ca produsul este un card primit de la locul de munca pentru salariu, iar 27% au aplicat pentru un card la banca pe care o folosesc in mod curent. Pentru 13% dintre respondenti, banca le-a acordat cardul la deschiderea unui cont curent, iar numai 2% au ales produsul in urma unei analize.

Principalele caracteristici luate in calcul de clienti la alegerea unui card de debit sunt comisioanele atasate (pentru 33%), urmate de dobanzile atasate contului curent, bonusuri, pachetele de asigurare atasate, facilitatea de overdraft si designul cardului. Siguranta produsului se afla abia pe locul 9, doar 3% dintre respondenti declarand ca prezenta cipului este luata in calcul la alegerea cardului, mai arata sondajul Mastercard, citat de NewsIn.

Pentru detinatorii de card de credit, cea mai importanta caracteristica este, de asemenea, comisionul, urmata de rata lunara, bonusuri si limita de credit.

"Ca bariere in folosirea cardului nu am gasit niciun element potrivnic semnificativ. Intr-adevar, nu putem folosi cardul oriunde, dar este un aspect la care se lucreaza. Multe dintre angoasele persoanele vin de la lipsa de educare a pietei", a adaugat Mateescu.

Cu toate acestea, doi din trei respondenti au declarat ca isi pastreaza un card la ei zilnic, chiar daca nu il folosesc.

Sondajul Mastercard a fost realizat pe un esantion de 200 de persoane, la nivel national, respondentii avand peste 18 ani si fiind detinatori de carduri bancare. De asemenea, sondajul a fost realizat in mare parte in mediul urban (65%), iar 35% din persoanele chestionate erau din mediul rural.