Pe lista principalelor planuri pe care le are RBS Romania pentru inceputul acestui an se afla lansarea serviciului de Internet Banking, alaturi de dezvoltarea, in continuare, a canalelor alternative de furnizare a serviciilor bancare. Costin Stoica (foto), manager canale alternative in cadrul RBS Romania, a explicat, intr-un interviu acordat Wall-Street, care sunt planurile bancii pe aceasta zona de business.

“In primul trimestru din 2010 vom lansa serviciul de Internet Banking, acesta urmand sa vina in completarea serviciilor pe care deja le avem, dar nu le va exclude. Consider ca Internet Banking-ul, de fapt canalele alternative in general, se vor dezvolta in 2010 la nivelul intregului sistem bancar, in timp ce numarul de agentii bancare s-ar putea reduce“, a declarat Costin Stoica.

De asemenea, bancile isi vor dezvolta canalele alternative (parteneri comerciali, bancomate, Phone Banking, Internet Banking sau Direct Debit) in urmatoarea perioada, dar vor cauta sa gaseasca un echilibru intre cost si eficienta, sustine managerul din cadrul RBS Romania, adaugand: “In 2010 canalele alternative se vor dezvolta ca nivel de penetrare in piata. Cu siguranta, mai exista loc de crestere pe piata din Romania pentru Phone Banking si Internet Banking”.

RBS Romania a pus in 2009 un mai mare accent pe tranzactiile efectuate in afara propriilor locatii in ideea de a le oferi clientilor mai multa flexibilitate. Pe lista partenerilor comerciali ai bancii se afla Posta Romana si Praktiker, ceea ce inseamna pentru clienti mai multe locatii unde isi pot plati ratele, dintre care si le pot alege pe cele mai la indemana, in functie de situatie.

“Clientii isi pot achita ratele la credite la partenerii comerciali, precum si prin celelalte canale alternative - bancomatele, serviciul de Phone Banking si cel de Direct Debit“, a explicat Costin Stoica, adaugand ca procesul de colectare a ratelor prin canalele alternative a avut o evolutie foarte buna anul trecut, inregistrandu-se o crestere a valorii colectate de aproximativ 50% fata de 2008.

Din reteaua de parteneri comerciali ai RBS Romania fac parte Posta Romana si Praktiker, iar banca se afla in discutii si cu alte companii in vederea extinderii acestei retele. Managerul departamentului de canale alternative din cadrul RBS Romania a mentionat: “Avem cateva companii cu care discutam pentru largirea acestei retele de parteneri. Cautam parteneri care sa fie la indemana clientului oriunde isi desfasoara el activitatea, fie ca merge la benzinarie sau intr-un centru comercial”.

RBS Romania a inceput dezvoltarea canalelor alternative la sfarsitul anului 2006, cand a lansat un program pilot doar pentru Bucuresti. In 2007, a extins acest program pilot in toata tara, catre toate sediile Postei Romane. “Din punct de vedere al rezultatelor date de canalele alternative, ca numar de tranzactii am inregistrat o crestere de 270% in octombrie 2009 comparativ cu sfarsitul anului 2007”, a adaugat Costin Stoica.

Banca a lansat serviciul de Phone Banking in octombrie 2009, iar “primele luni de functionare a acestuia au aratat ca el era dorit de clienti”, sustine Costin Stoica, adaugand ca o evaluare mai clara a serviciului o va putea face abia dupa 6 luni de la lansare.

Prin serviciul Phone Banking, clientii RBS au acces la conturile lor si pot efectua operatiuni bancare de transfer de fonduri, plata utilitatilor, constituire sau lichidare de depozite la termen, schimb valutar, deschidere sau inchidere de cont curent si diverse alte operatiuni, de la cele standard la cele mai complexe.

RBS este prezenta pe piata din Romania inca din anul 1995 (initial ABN Amro), iar in prezent isi desfasoara activitatea in 15 orase prin intermediul a 31 de unitati, dintre care trei sunt dedicate Royal Preferred Banking.