Programul de educatie financiara, Scoala de bani, care va continua si in 2010, va avea un corespondent 3D in lumea virtuala. Astfel, in Bucurestiul Virtual este amenajata o aula universitara in care se vor desfasura lectiile cu Domnul Diriginte iar elevii scolii vor participa la concursuri sub forma de extemporale, in urma carora vor putea castiga premii.

Cladirea BCR din Second Life a fost realizata dupa modelul sucursalelor din realitate, iar in interior utilizatorii pot interactiona cu aplicatii automatizate, se pot informa despre promotiile in curs (pachetul BCR Student si BCR Pensii in acest moment), se pot inscrie in grupul Scolii de bani iar, in curand, vor avea posibilitatea de a cumpara L$ prin intermediul ATM-urilor. Este in discutie si posibilitatea de a oferi joburi in spatiul virtual pentru absolventii Scolii de bani. In plus, BCR va beneficia de branding in orasul virtual pe tot parcursul anului 2010 si va fi organizatorul catorva evenimente si concursuri in Piata Revolutiei din Bucurestiul Virtual.

„Deschiderea unei sucursale in Second Life si integrarea programului de educatie financiara Scoala de Bani fac parte din strategia noastra de a interactiona cu publicul si la alte niveluri decat cele deja clasice. Dupa succesul de anul trecut al Scolii de bani, am decis sa continuam programul in anul 2010 adaugand si mediul 3D ca extensie de platforma. Faptul ca Second Life are o economie si o moneda proprie, ne permite sa experimentam in jurul ideii de bani prin implementarea de advergame-uri si concursuri dedicate comunitatii din spatiul virtual, dar si sa oferim servicii reale (carduri, internet banking) membrilor acestei comunitati”, a declarat Daniel Pana, Director Executiv Directia Marketing BCR

„Ceea ce diferentiaza Second Life de orice alta platforma virtuala tridimensionala este exact posibilitatea de a castiga bani reali prin intermediul monedei virtuale, iar proiectul Scolii de bani se pliaza perfect pe mentalitatea utilizatorilor acestui spatiu. Lucram acum la implementarea sistemului de schimb valutar din RON in Linden Dolari si pregatim o serie de concursuri si evenimente speciale sub egida BCR”, a adaugat Aura Tatu, creatoarea Virtual Bucharest

Second Life s-a lansat in 2003 dar platforma a devenit cunoscuta la nivel mondial abia in 2006, odata cu intrarea Ambasadei Suediei urmata de o serie de branduri care au inceput sa testeze oportunitatile lumilor virtuale (IBM, Cisco, Microsoft, CNN, Reuters, Wired, Playboy, Peugeot, Mercedes, Vodafone, Orange, ABN, ING, Coca Cola, L'Oreal, Philips, Electrolux si multe altele). In acest moment, Second Life are peste 15 milioane de conturi inregistrate, o economie si o moneda proprie (Linden Dolar).

Valoarea tranzactiilor zilnice se ridica la peste 1,5 milioane de dolari americani. Utilizatorii Second Life sunt in general trend-setteri si early adopters, persoane cu influenta in cercurile lor sociale si care stapanesc bine uneltele de socializare online. Majoritatea sunt producatori de continut - scriu pe bloguri, folosesc photo si video sharing sau produc bunuri virtuale.