CSA a comunicat acest lucru ca reactie la unele acuzatii cu privire la faptul ca RCA ar fi "o taxa", potrivit comunicatului emis de arbitrul pietei.

CSA a subliniat faptul ca asigurarea RCA are un rol social si este practicata obligatoriu in toate statele din spatiul economic european.

De asemenea, Comisia mentioneaza ca, potrivit legii, despagubirea se plateste de catre asiguratorul RCA in cel mult 15 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii raspunderii si cuantificarii daunei sau de la data la care asiguratorul a primit o hotarare judecatoreasca definitiva cu privire la suma de despagubire pe care este obligat sa o plateasca.

Comisia mai precizeaza ca nu intervine in nici un fel in stabilirea tarifelor de prima pentru asigurarea RCA, mentionand ca printre atributiile sale se afla respectarea cerintelor impuse prin norme.

"Normele in vigoare impun societatilor de asigurare sa stabileasca tarifele pe baza unor calcule actuariale pentru limitele de despagubire prevazute in norme, cu respectarea criteriilor de prudentialitate, precum si sa notifice catre CSA aceste tarife", se mentioneaza in comunicat.

Arbitrul asigurarilor spune ca pe parcursul anului trecut a primit 3.977 de reclamatii cu privire la contractele RCA, care reprezinta doar 0,07% din numarul total de contracte incheiate anul trecut. "Majoritatea acestor reclamatii reprezinta sesizari ce privesc modul de solutionare a dosarelor de dauna, aproximativ 80% din aceste reclamatii fiind solutionate favorabil", se specifica in comunicat.

Pentru a nu se ajunge la limita legala de trei luni, CSA recomanda ca atat partea vinovata, cat si partea pagubita/vatamata sa furnizeze toate documentele necesare pentru completarea dosarului de dauna deschis de societatea de asigurari.

Societatile de asigurare aplica sistemul bonus-malus pentru asigurarile obligatorii de raspundere civila auto (RCA) emise de la 1 ianuarie a.c., astfel ca un sofer fara daune in 2009 beneficiaza de o reducere de 10% la o polita incheiata pe o perioada de un an. In schimb, soferii cu mai multe accidente la activ vor plati o prima mai mare cu pana la 200%.

Malusul se aplica in functie de numarul de evenimente si nu in functie de valoarea daunei. Procentul de majorare a primei se aplica diferentiat in functie de istoricul asiguratului, respectiv de numarul anilor anteriori fara daune, si poate ajunge, in cazul unei daune, pana la 30%.