[UPDATE3] Ce spun oficialii Credit Europe Bank

Credit Europe Bank a inceput, la 30 iulie, o ancheta interna pentru investigarea sesizarilor primite din partea unor clienti, care au reclamat ca le-au disparut banii din conturile deschise la sucursala Brasov a institutiei de credit, iar pe 5 august banca a sesizat Parchetul.

"Cu privire la informatiile aparute in presa referitoare la disparitia unor sume de bani din conturile unor clienti ai Credit Europe Bank Sucursala Brasov, va aducem la cunostinta ca in urma sesizarilor primite din partea unor clienti ai sucursalei, in data de 30 iulie, am demarat o ancheta interna pentru investigarea plangerilor", se arata intr-un comunicat al bancii.

Totodata, banca a sesizat, la 5 august, Parchetul de pe langa Judecatoria Brasov pentru demararea cercetarilor.

"Cazul este investigat in acest moment de catre Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT). Pentru a nu periclita rezultatele anchetei desfasurate de organele de cercetare penala, nu putem da mai multe informatii despre caz (...). In functie de rezultatele verificarilor, vom intreprinde demersurile necesare, astfel incat, in limitele impuse de lege, sa nu fie pagubit niciun client caruia legea ii da dreptate", se mai spune in comunicat.

[UPDATE2] Sef CJPC Brasov: Vicepresedintele bancii unde au fost pagubiti clienti mi-a spus sa-mi vad de treaba

Comisarul sef adjunct al Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Brasov, Ionel Spataru, afirma ca vicepresedintele Credit Europe Bank, unde mai multe persoane au fost prejudiciate cu cel putin un milion de lei, i-ar fi sugerat sa ajunga la o "solutionare amiabila" a acestui caz.

Citeste si:

"In timp ce efectuam controlul la banca am primit un telefon de la vicepresedintele bancii, Mirela Bordea, care ne-a sugerat sa ajungem la o solutionare amiabila a cazului. Practic, mi-a spus sa-mi vad de treaba mea. Efectiv i-am inchis telefonul", a declarat Ionel Spataru, potrivit Mediafax.

Potrivit acestuia, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Brasov a aplicat bancii o sanctiune de 50.000 si a dispus ca in timp de 15 zile sa restituie clientilor banii.

[UPDATE1] Banca prejudiciata este Credit Europe Bank

Potrivit adjunctului sefului Comisariatului pentru Protectia Consumatorului Brasov, Ionel Spataru, zeci de persoane au reclamat ca nu mai au bani in conturi, iar reprezentanti ai Comisariatului si ai bancii au declansat anchete in acest caz.

Conform sursei citate, pana in prezent au fost verificate sase dintre reclamatii, stabilindu-se ca prejudiciul creat titularilor de cont este de peste un milion de lei, cea mai mare suma sustrasa din contul unei persoane fiind de 70.000 de euro.

Spataru a spus ca inspectori ai Comisariatului se afla la banca, miercuri dimineata, si fac verificari.

Purtatorul de cuvant al Politiei Judetene Brasov, Liviu Naghi, a spus ca pana acum Politia nu a fost sesizata in acest caz.