Peste 1.000 de clienti ai Volksbank au depus la Tribunalul Bucuresti doua cereri de chemare in judecata a bancii, pentru eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit, si au solicitat suspendarea platii ratelor la imprumuturi pana la momentul solutionarii litigiului.
Primul termen de judecata a fost fixat pentru data de 7 noiembrie 2011, fiind analizata posibilitatea introducerii unei cereri de preschimbare a acestui termen, potrivit Mediafax.

In urma analizei conventiilor de credit s-a decis introducerea actiunii in vederea constatarii caracterului abuziv pentru un numar de 25 de clauze. Actiunea nu se limiteaza la clauzele introduse de SC Volksbank Romania prin actele aditionale emise in aplicarea OUG nr. 50/2010, fiind avute in vedere, in principal, clauzele contractuale existente anterior in conventiile de credit.

Actiunile de fond au fost dublate de formularea a doua cereri de ordonanta presedintiala, prin care s-a solicitat suspendarea platii ratelor decurgand din contractele de credit pana la momentul solutionarii litigiului de fond. Cele doua cereri de ordonanta presedintiala au fost depuse la Tribunalul Bucuresti vineri, 12 noiembrie, si au termen pe data de 26 noiembrie 2010.

"Ratiunea introducerii acestor cereri de ordonanta presedintiala este aplicarea de catre Volksbank Romania a clauzelor abuzive, precum si a prevederilor actelor aditionale emise de aceasta dupa intrarea in vigoare a OUG 50/2010 si refuzate expres de reclamanti. Acestea preiau clauzele existente anterior in conventiile de credit incheiate cu banca, dar inrautatesc situatia debitorilor prin aceea ca opereaza o serie de modificari de esenta, interzise prin OUG 50/2010", potrivit comunicatului.

Printre modificarile care produc efecte semnificative asupra patrimoniului clientilor ce au decis sa actioneze impotriva bancii se numara stabilirea unei formule de calcul specifice dobanzii variabile, desi rata stabilita prin conventia de credit era fixa, si mentinerea unor comisioane interzise ca efect al OUG nr. 50/2010. Altfel spus, comisionul de risc a fost redenumit "comision de administrare credit" si a fost mentinut, desi banca a fost sanctionata in repetate randuri de catre autoritatile competente in materie de protectie a consumatorilor.

"Astfel de clauze pot conduce la cresterea datoriilor lunare ale clientilor si, in ultima instanta, la pornirea executarii silite asupra acestora. Masura poate afecta, in mod iremediabil, dreptul de proprietate al clientilor asupra bunurilor aduse ca garantie, dar si a altor bunuri aflate in patrimoniul lor", sustin avocatii.

Actiunile deja introduse vor fi urmate, in viitorul apropiat de alte procese, avand un obiect similar.

"Ne exprimam speranta ca, in urma tuturor eforturilor intreprinse, sa ajungem la o relatie de parteneriat, bazata pe incredere si respect cu banca. Calea aleasa, adica litigiul, a fost determinata de refuzul negocierii din partea Volksbank Romania", concluzioneaza avocatii.

In ultimele luni tot mai multi clienti nemultumiti de clauzele din contractele incheiate cu banci s-au organizat pe yahoo in cadrul unor grupuri pentru a discuta despre problemele intampinate si despre implementarea noilor reglementari din domeniul financiar introduse prin OUG 50 privind creditele populatiei. Primul grup a fost format de clientii Volksbank, ulterior fiind create grupuri impotriva clauzelor introduse de mai multe banci. Acesta nu este primul proces colectiv impotriva unei banci din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri