Peste 53% dintre romani au reusit sa economiseasca in 2010, potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown pentru Raiffeisen Banca pentru Locuinte. Insa, 40% dintre persoanele chestionate au mentionat ca in urmatoarele 12 luni vor economisi mai putin decat pana acum.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 1.000 de persoane, reprezentativ pentru populatia Romaniei, femei si barbati cu venituri de peste 500 lei/persoana si varste cuprinse intre 20 si 55 de ani, in perioada septembrie- octombrie 2010.

Dintre cei care au economisit in 2010, 43% economisesc in mod regulat (lunar) aproximativ 200 lei, in timp ce aproximativ 23% pun bani deoparte doar atunci cand au ocazia.

In ceea ce priveste motivatia economisirii, aproximativ 60% dintre cei care economisesc, pun bani deoparte pentru situatii neprevazute, pentru a avea o suma disponibila in orice moment, 34% pentru viitorul copiilor lor, iar 26% pentru renovarea/modernizarea locuintei.

Principalele motive pentru care romanii nu reusesc sa economiseasca sunt: nu castiga suficienti bani pentru a economisi (70%), iar 20% dintre persoane cheltuiesc prea mult si nu reusesc sa puna deoparte.

In ceea ce priveste modalitatea de a economisi, 53% dintre romanii care economisesc, prefera banii lichizi, sa-si tina banii acasa, 32% depun banii in conturi curente, 13% au depozite la termen in lei sau alta moneda, iar 12% investesc in asigurari de viata/pensii private.

Conform studiului, cei mai multi dintre romani au preferat, in ultimul an, sa-si renoveze/modernizeze locuinta (64% dintre respondenti, dintre care 32% in ultimul an) decat sa-si cumpere una noua (25% dintre respondenti, dintre care 5% in ultimul an). In acelasi timp, dintre cei care intentioneaza sa achizitioneze o locuinta (14%), 11% dintre romani si-au planificat sa-si cumpere o locuinta in urmatorul an, in timp ce, 58 % intentioneaza sa-si cumpere o locuinta in urmatorii 5 ani.

Conform studiului, 40% dintre persoanele chestionate au mentionat ca in urmatoarele 12 luni vor economisi mai putin decat pana acum, in timp ce 35% vor economisi aproximativ aceleasi sume.

„Prin acest studiu am vrut sa aflam, pe de-o parte, care sunt dorintele si care sunt posibilitatile de economisire ale romanilor iar, pe de alta parte, cum a fost afectat comportamentul lor de economisire odata cu venirea crizei. Conform studiului, 45% dintre romani considera produsul de economisire-creditare atractiv si foarte atractiv, iar 30% dintre ei intentioneaza sa-l cumpare. Astfel, inca o data se confirma ca produsul de economisire-creditare este unul cat se poate de potrivit in aceasta perioada incerta, are dobanzi fixe si un randament foarte bun la economisire (prima de stat, plus dobanda bancii). Se adreseaza persoanelor chibzuite, care se gandesc la ziua de maine si depun periodic o suma cat de mica.”, a declarat Andrei Stamatian, presedinte Raiffeisen Banca pentru Locuinte.

Produsul de economisire-creditare presupune ca acel client care incheie un contract cu Raiffeisen Banca pentru Locuinte trebuie sa economiseasca o perioada de timp, in medie 3-5 ani, urmand ca, ulterior, sa aiba posibilitatea de a accesa un credit cu dobanda fixa de 4,5% pe an sau 6%, in functie de produsul ales.

In perioada de economisire, clientii primesc, la depunerile efectuate intr-un an, prima de stat de 25% pe an, in limita a 250 de euro, la care se adauga dobanda bancii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri