Compania autohtona AdNet Telecom, cu afaceri de 1,8 mil. euro in 2010, a lansat miercuri serviciul de IPTV (televiziune prin Internet) AdNet TV, dupa investitii de circa 400.000 euro. Vezi care sunt specificatiile si cum isi propune compania sa sustina pretul de 1 euro/luna, astfel incat sa si genereze profit.
AdNet Telecom lanseaza serviciul de IPTV dupa alti jucatori precum Romtelecom, RCS&RDS sau iNes.

Compania, infiintata in 2007, va taxa pentru serviciu 1 euro/luna, distributia realizandu-se insa exclusiv prin reteaua partenerilor AdNet Telecom. Compania are peste 550 de parteneri, in special retele “de cartier”, de dimensiuni mici si medii. Dintre acesti parteneri, circa 30% au incheiat contract cu AdNet Telecom pentru serviciul de IPTV.

Printre acesti parteneri nu se numara jucatori majori de pe piata precum Romtelecom, RCS&RDS sau UPC Romania. Serviciul este disponibil printr-un set-top box conectat la un cablu de Internet oferit de unul dintre partenerii AdNet Telecom. Daca insa clientul are Internet de la unul din operatorii majori enumerati mai sus, serviciul de IPTV al AdNet Telecom nu va functiona. Set top box-ul testat de AdNet Telecom este marca Elecard, companie din Rusia.

“Numarul partenerilor va creste, in viitorul apropiat, si suntem in discutii si cu parteneri mai mari”, a spus pentru wall-street.ro Liviu Tanase, associate manager si actionar al AdNet Telecom, fara sa ofere insa nume.

In prima faza serviciul de IPTV va fi SD, in septembrie compania urmand sa introduca si canale HD. Pentru acest lucru insa, clientii vor trebui sa schimbe set-top box-ul.

El poate fi achizitionat sau inchiriat exclusiv de la partenerii AdNet Telecom. Desi acestia sunt cei ce vor stabili pretul final, oficialii AdNet au spus ca achzitia unui set-top box se ridica la circa 100 euro, chiria situandu-se in jurul a 25 lei/luna.

“Vrem 10.000 de clienti AdNet TV in 2011 si circa 35.000 anul viitor”, spune Tanase, increzator.

In prima faza se vor transmite 80 de canale, utilizatorii putand accesa si servicii adiacente precum YouTube, video on demand, USB Reader si, in viitor, chiar si retele sociale precum Facebook sau Twitter, promit oficialii companiei. Ei subliniaza ca serviciul este interactiv, interfata este simplu de folosit si calitatea imaginii si sunetului sunt “exceptionale, datorita transmisiei semnalului prin fibra optica”.

Sursele de venit ale operatorului telecom vor fi din publicitate. “Cel mai probabil vom lansa un canal special unde vom vinde doar publicitate, nu vom trai din cei 1 euro de la clienti. Amanuntele ramane insa sa le detaliem ulterior”, mai declara Liviu Tanase care spune ca investitia initiala de circa 400.000 euro se va amortiza in aproximativ doi ani.

Principala sursa de venit a companiei o reprezinta oferirea de servicii de Internet catre parteneri (retele de cartier – n.r.) si, intr-o masura mult mai mica, oferirea de servicii de telefonie fixa.

Oficialii companiei nu au “urcat” in prezent pe site numele si regiunea in care sunt situati partenerii, urmand sa faca acest lucru “cat de curand”.

Este randul dumneavoastra – ce parere aveti de acest jucator? Va avea succes pe aceasta piata?
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri