Madalina Suceveanu, director tehnic la Orange Romania a spus ca gradul de maturitate al pietei telecom si provocarile legate de asigurarea si imbunatatirea continue a eficientei operationale, implicit a calitatii serviciilor percepute de clienti sunt argumentele ce stau la baza acestui tip de colaborari.

“Ca parte integranta a strategiei de dezvoltare a retelei si serviciilor oferit clientilor sai, Orange Romania va continua dezvoltarea de
parteneriate pe zona tehnica cu ceilalti operatori de telecom din Romania”, spune Suceveanu.

“Primii pasi au fost facuti acum cativa ani prin folosirea in comun a infrastructurii de telecomunicatii in anumite zone ale retelei (colocarea de antene, de exemplu) si au implicat colaborari cu principalii jucatori pe piata de telefonie mobila romaneasca - Vodafone si Cosmote. In actualul context Orange Romania va beneficia in mod direct de parteneriatele strategice agreate la nivelul companiilor mama si in mod particular de colaborarea intre France Telecom si Deutsche Telekom. In acest moment partile implicate examineaza subiectul legat de oportunitatea si tipul sinergilor viitoare".

Construirea si operarea retelelor de telecomunicatii reprezinta cele mai costisitoare activitati ale operatorilor telecom. Pe fondul reducerii tarifelor, companiile incearca sa isi reduca continuu cheltuielile si sa creasca rentabilitatea.

Companiile Deutsche Telekom si France Telecom au realizat o mutare similara si in Polonia, oficialii companiilor spunand ca vor realiza economii de “cateva sute de milioane de euro” pana in 2015.

Citeste si:

Oficialii Deutsche Telekom au subliniat ca nu se limiteaza la Romania si Austria, cautand posibilitati de parteneriate in 13 state.

Veniturile Orange Romania au scazut cu 7,8% in 2010, la 973 milioane de euro. In 2009, Orange Romania a avut incasari de 1,05 miliarde euro iar in 2008 venituri de 1,31 miliarde euro. Compania avea la finalul lui 2010 circa 10,5 milioane clienti.

Veniturile totale realizate de Cosmote in Romania anul trecut s-au ridicat la 468,8 milioane de euro, cu 7,2% mai mult decat in 2009. Compania avea la finalul anului circa 6,9 milioane clienti.

Veniturile Romtelecom au scazut cu 7,2% anul trecut la 807 de milioane de euro. Profitul operational inainte de depreciere si amortizare a fost 252,4 mil. euro, nivel apropiat de rezultatul din 2008.