In ciuda perceptiei generale ca Google angajeaza doar ingineri foarte buni, de fapt compania ofera si foarte multe locuri de munca in domeniul marketingului, al vanzarilor online. Iar cei care aplica pentru aceste joburi nu trebuie sa fie doar economisti, absolventi de marketing ori specialisti in online.

Astfel cum trebuie sa fie angajatul cautat de compania americana?

“Inteligent, sa vina cu solutii eficiente, sa aiba calitati de lider, sa se automotiveze, sa fie comunicativ si sa fie curios. De asemenea, daca are o idee sa o spuna, creativitatea este foarte apreciata”, a declarat Piotr Heilig, Google university programmes specialist, la un seminar organizat in cadrul targului de locuri de munca “Angajatori de Top” si in care a prezentat oferta de locuri de munca si stagii de practica pentru biroul din Dublin (Irlanda) si Wraclow (Polonia).

Care sunt printre cele mai importante beneficii?

Salariu fix, bonusuri, actiuni in cadrul companiei, asigurare medicala si de viata. De asemenea, mobilitatea interna este mare, iar angajatii calatoresc adesea in diferite tari in care compania are operatiuni. Totodata, angajatii au acces la diverse jocuri in timpul programului, iar in fiecare centru Google exista bucatari care gatesc zilnic pentru personalul companiei.

Ce trebuie sa faceti pentru a fi recrutat?

“CV-ul trebuie sa fie consistent, sa contina cele mai importante realizari ale candidatului, sa precizeze activitatile extracuriculare ale acestuia, sa nu aiba greseli de gramatica si sa includa toate datele de contact ale candidatului”, a mai explicat Heilig.

Pe de alta parte, in cadrul interviului trebuie sa fiti pregatit sa vorbiti despre dumneavoastra, sa stiti sa raspundeti la intrebari legate de felul in care rezvolvati in general problemele dificile, despre abilitatile de lider (cum lucrati cu colegii, dar si cum ii conduceti), despre ce experienta relevanta aveti in domeniul pentru care ati aplicat.

Inainte de interviu, recapitulati lucrurile de baza. Uitati-va la cerintele jobului si vedeti cum se aplica experienta la acel domeniu.

Fiti sigur ca stiti anumite date despre companie: de exemplu, cine este directorul general sau care sunt cele mai importante produse si servicii ale Google.

Daca sunteti intrebat ce parere aveti despre un anumit produs ori serviciu, evitati raspunsurile de genul “Este perfect”. Oferiti exemple, nu teorie sau raspunsuri stereotip.

Fiti pregatiti cu intrebari. Trebuie sa aveti mereu cateva intrebari pentru cel care va intervieveaza.

Daca spuneti ca sunteti bun la anumite lucruri, dati exemple despre aceste abilitati.

Faceti acasa simulari de interviuri. Rugati-va prietenii ori rudele sa va intervieveze.

Ce teste veti trece pentru a fi admis pentru un stagiu de practica ori un job?

Daca va doriti sa ajungeti intr-un stagiu de practica, veti da un test de limba engleza, dar vor fi si trei interviuri prin telefon: unul cu responsabilul de resurse umane, al doilea cu un membru al echipei si al treilea cu managerul acelei echipe.

Citeste si:

De obicei, sansele de angajare dupa terminarea stagiului de pratica sunt destul de mari, mai spune oficialul Google.

Compania organizeaza un stagiu de practica de 10-12 saptamanii incepand cu luna iunie, iar inscrierile pentru acest internship se fac pe tot parcursul anului, afirma Heilig.

Stagiul de practica este platit, iar cei care participa la aceste programe trebuie sa fie in penultimul an de studiu. La final veti fi evaluati, iar in cazul in care cei de la Google isi doresc sa lucrati pentru ei, iar voua v-a placut atmosfera, veti trece prin cateva interviuri.

Daca veti fi acceptat, va veti intoarce la scoala pentru a va termina studiile, iar la finalul facultatii veti deveni angajat cu norma intreaga.

De asemenea, un alt proiect la care puteti participa este Google Online Marketing Challenge, un proiect pentru care inregistrarile incep in octombrie-noiembrie, iar competitia se defasoara intre ianuarie si iunie. Inregistrarea studentilor trebuie sa fie facuta de un reprezentant al facultatii (de obicei, un profesor).

In cazul in care sunteti in ultimul an de facultate, puteti aplica pentru un job.

“De obicei recrutarea dureaza intre patru si sase saptamani si include un test de limba straina, interviuri prin videoconferinta ori la un centru Google si interviuri prin telefon”, explica Piotr Heilig pentru wall-street.ro, adaugand ca studentii si angajatii romani sunt foarte talentati si vorbesc multe limbi straine.

Daca pentru a fi admisi pentru un post de inginer, trebuie sa stiti limba engleza, sa cunoasteti diferite limbaje informatice precum Java si C++ si sa fiti foarte bun in rezolvarea algoritmilor, in schimb pentru un job in domeniul vanzarilor este important sa va placa sa lucrati cu oamenii si sa aveti experienta in domeniu in comunicarea cu acestia, dar nu neaparat in vanzari online.

Potrivit lui Heilig, angajatii companiei din domeniul vanzarilor sunt atat fosti absolventi de economie sau marketing, dar si de adminstratie publica, medicina sau psihologie.

Biroul din Dublin:

Are 1500 de angajati, iar 70% dintre ei nu sunt irlandezi.
In acest centru exista 40 de nationalitati, se vorbesc 46 de limbi, iar doua treimi dintre salariati stiu cel putin doua limbi.
Totodata, angajatii provin din universitati de top, iar 40% dintre au studiat in mai mult decat o tara

Biroul din Wroclaw
este al doilea centru de suport pentru serviciul de publicitate AdWords in Europa, dupa cel din Dublin.
Aici lucreaza 100 de angajati, intre care si doi romani.
Sunt 12 nationalitati, doua treimi dintre angajati vorbesc cel putin trei limbi straine, iar 90% au studiat in cel putin doua tari.

Ce surse poti folosi pentru a afla detalii despre stagiile de practica si locurile de la munca de la Google:

Site-ul romanesc Hipo unde exista o pagina speciala pentru anuturile companiei americane.
Pagina Google dedicata studentilor
Google Online Marketing Challenge

Citeste si Vezi cum arata noul sediu Google din Londra

Vezi cum arata noul sediu Google din Londra

Vezi cum arata noul sediu Google din Londra

Sursa foto: Google.