Dinamica accentuata a acestui segment de nisa a propulsat vanzarile primelor doua luni ale anului 2011 la aproximativ 550 de bucati. Piata totala de televizoare cu ecran plat (LCD si plasma) in 2010 este estimata la circa 480.000 de unitati.

De la lansarea primelor televizoare 3D pe piata locala si pana in prezent, vanzarile de televizoare 3D au crescut gradual, atingand o valoare totala de circa 3,7 mil. euro. Pretul acestor aparate ramane in continuare foarte ridicat – 1.700 euro in ianuarie-februarie 2011, in scadere de la 2.000 euro anul trecut.

„In acest context, putem spune ca interesul pentru 3D se va mentine si anul acesta. Cel mai probabil, in Romania ne putem astepta la un volum de cel putin trei ori mai mare decat cel inregistrat in anul 2010”, afirma Ciprian Hatneanu, director GfK Retail and Technology Romania.

Principalii producatori care ofera aceasta tehnologie – Samsung, LG, Sony si Panasonic – se grabesc sa elimine in 2011 unul dintre obstacolele principale in adoptarea televizoarelor 3D si anume lipsa momentana de continut pe piata locala prin oferta de televizoare care pot face conversie 2D in 3D.