Astfel, in perioada ianuarie-martie, veniturile Romtelecom au fost de 166,3 milioane de euro, in scadere cu 10,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar mai mici cu 2,3% fata de trimestrul al patrulea din 2010. Scaderea veniturilor a fost determinata mai ales de diminuarea cu 17,7% a veniturilor din serviciile de telefonie. Acestea au scazut de la 113,1 milioane de euro in primul trimestru din anul trecut la 92,9 milioane de euro anul acesta.

In acelasi timp, profitul operational (EBITDA) s-a micsorat cu 62,6% la 22,2 milioane de euro. Daca profitul operational ar fi fost calculat fara costurile de restructurare ar fi fost cu cateva procente mai mare comparativ cu 2010. In primul trimestru din acest an, costurile de restructurare au fost de 21 milioane de euro, in timp ce intre ianuarie si martie anul trecut au fost de 3,1 milioane de euro.

"Rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2011 semnaleaza o oarecare stabilizare in comparatie cu trimestrul anterior din anul trecut. Speram ca, odata ce economia va incepe sa isi revina in urmatoarele luni, vor aparea si efecte pozitive in evolutia cererii pentru serviciile de telecomunicatii. Din punct de vedere comercial, trebuie subliniate doua aspecte: rata deconectarilor de la serviciile de voce a fost bine controlata, mentinuta la aproximativ 5% in primul trimestru din 2011 in comparatie cu aceeasi perioada a 2010, iar cota de piata pentru serviciile TV si de internet a continuat sa creasca", a explicat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.

La finalul lui martie, operatorul avea 2,57 milioane de clienti de telefonie fixa, mai putin cu 5,1% comparativ cu 2,71 milioane de utilizatori in primul trimestru din 2010.

Pe de alta parte, compania a ajuns la 1.062.325 clienti de internet, in crestere cu 24,5% fata de martie anul trecut si la 1.064.710 abonati de televiziune, mai mult cu 14,9% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Astfel, Romtelecom este inca al treilea operator de televiziune pe piata locala (dupa RCS&RDS si UPC Romania), cu 75.000 de clienti mai putin fata de UPC. Dar, in cazul in care achizitiile platformelor de televiziune digitala prin satelit ale Digital Cable Systems (Akta) si DTH Television Group (Boom TV) ar fi aprobate, compania ar putea deveni al doilea jucator pe piata TV.

Datele financiare si numarul de clienti ai Romtelecom:

In primul trimestru din acest an, numarul total de abonati Romtelecom a ajuns la 4,7 milioane de persoane, mai mult cu 4,7% fata de martie 2010.

Abonatii de televiziune si internet ai Romtelecom reprezinta in prezent aproximativ 45% din totalul celor 4,7 milioane de utilizatori ai companiei.

Pe de alta parte, operatorul avea la finalul primelor trei luni ale anului, 70.000 de utilizatori de internet mobil, aproximativ acelasi numar pentru serviciile de internet mare viteza (de pana la 100 Mbps) si in jur de 33.000 de abonati la platforma IPTV (televiziune prin internet).

De asemenea, NextGen, o companie lansata de Romtelecom in 2008 pentru a patrunde in orasele mai mici si in zonele rurale, si-a dublat veniturile in ultimul an si si-a majorat numarul de clienti cu 312% fata de martie anul trecut.

Citeste si:

Daca Romtelecom si-a diminuat si veniturile si profitul, in schimb, Cosmote Romania, al treilea operator de telefonie mobila pe piata locala, a scazut in privinta cifrei de afaceri, dar a raportat un profit operational (EBITDA) in crestere puternica fata de martie 2010.

Cifra de afaceri a Cosmote (vezi tabelul al doilea) a fost de 107,3 milioane de euro intre ianuarie-martie 2011, mai mica cu 6,5% fata de perioada similara a anului trecut.

Totodata, profitul operational a crescut la 17,9 milioane de euro, comparativ cu 6,6 milioane de euro in martie anul trecut. Majorarea EBITDA cu 171,2% fata de 2010 a fost determinata in special de integrarea Zapp, companie achizitionata de Cosmote in urma cu doi ani.

Pe de alta parte, baza de clienti a scazut cu 7,2% la 6,64 milioane de utilizatori, dintre care in jur de 245.000 sunt fosti clienti ai Zapp. In martie anul trecut, utilizatorii Zapp erau in jur de 354.000.

Dintre clientii Cosmote, in jur de 1,48 milioane (22,4%) sunt abonati la serviciile operatorului.

Venitul mediu per utilizator (ARPU) a crescut cu 6%, pana la 4,78 euro in prima parte a acestui an, de la 4,51 euro intre ianuarie-martie 2010.

Desi baza totala de clienti a scazut, Cosmote si-a marit numarul de clienti corporate cu 10%.

"Cresterea de 10% pe segmentul corporate consolideaza prezenta companiei pe piata si marcheaza o crestere importanta in cadrul unui segment foarte important pentru companie", a declarat Konstantinos Apostolou, director financiar al Cosmote Romania.

Sursa tabele: OTE