Astfel, dupa ce anul trecut timp de mai bine de jumatate de an, RCS&RDS a fost pe locul al treilea in Ungaria, in prezent operatorul controleaza prin platforma Digi TV aproximativ 26,8% din piata maghiara, cu doua procente in spatele liderului UPC Ungaria si aceeasi diferenta in fata T-Home, brandul detinut de Deutsche Telekom.

UPC avea la finalul lui martie 777.182 de abonati de televiziune pe piata maghiara, in timp ce T-Home inregistra 669.804 utilizatori. In Ungaria sunt aproximativ 2,69 milioane de gospodarii abonate la servicii TV, la jumatate fata de Romania.

In primele trei luni din acest an, RCS&RDS, compania controlata de oradeanul Zoltan Teszari, a micsorat diferenta care o despartea de UPC la aproape 56.000 de utilizatori fata de aproximativ 83.000 de abonati in decembrie si a dublat numarul clientilor pe care ii are in plus fata de Deutsche Telekom.

Daca la finalul lui 2010, Digi TV avea cu in jur de 24.400 de utilizatori mai mult decat Deutsche Telekom, la sfarsitul lui martie anul acesta avansul ajunsese la aproape 52.000 de abonati.

Dintre cei peste 720.000 de abonati RCS&RDS din Ungaria, aproape 400.000 sunt utilizatori ai serviciilor de televiziune prin satelit, iar restul de cablu.

Numarul de abonati de televiziune in Ungaria in martie 2011:

Ungaria este a doua piata ca importanta pentru RCS&RDS dupa Romania, compania avand operatiuni si in Spania, Cehia, Croatia, Slovacia si Serbia.

UPC, RCS&RDS si Deutsche Telekom sunt intr-o competitie stransa in Ungaria, dar si in Romania, in tara noastra liderul pietei de TV fiind RCS&RDS, urmat de UPC Romania si Romtelecom (unde actionar este si Deutsche Telekom prin grupul grec OTE).

In prezent cea mai mare concurenta pe piata locala de servicii TV este pentru pozitia a doua, cei de la Romtelecom achizitionand jucatori mai mici prin compania NextGen pentru a trece in fata UPC Romania, operator controlat de americanii de la Liberty Global.

Citeste si:

Conducerea RCS&RDS nu a oferit detalii despre numarul de clienti de TV din Romania de la finalul lui 2009 cand avea aproximativ 2,7 milioane de abonati.

Pe de alta parte, UPC Romania avea la finalul lui martie anul acesta 1.139.700 de abonati de televiziune, iar Romtelecom 1.064.710 clienti.

In timp ce UPC si Romtelecom concureaza pentru locul al doilea, de la inceputul acestui an au aparut zvonuri si despre o posibila preluare a UPC de catre RCS&RDS.

Cele mai recente date despre piata locala de televiziune sunt din iunie anul trecut cand aceasta era estimata la 5,73 milioane de abonati, potrivit datelor arbitrului telecom.

Numarul de abonati de televiziune in Ungaria in decembrie 2010:

Sursa: National Communications Authority