Strategie Din vara, vom vorbi in strainatate, la telefonul mobil, la aceleasi tarife ca si acasa, a dezvaluit Liliana Solomon, noul director general al Connex-Vodafone, intr-o discutie cu Capital.

In iunie, Connex-Vodafone va introduce si in Romania, simultan cu celelalte filiale ale grupului, serviciul Vodafone Passport, care ofera roaming la nivel global. In schimbul unui depozit initial, utilizatorii vor putea vorbi in orice retea Vodafone din lume, la tarifele pe care le au in tara. “Pasaportul” mobil oferit de Connex-Vodafone este doar unul dintre serviciile cu care noul director general al operatorului pregateste atacul pe piata romaneasca. Liliana Solomon explica pe larg cum a pierdul Connex pozitia de lider autohton, ce va face pentru o recastiga, cum va transforma verdele Connex in rosul Vodafone, care este stilul sau de management si care vor fi urmatoarele mutari ale operatorului.

Circa 200 de milioane USD investitii, cel putin patru servicii noi care sa aduca cresterea veniturilor si integrarea totala in cadrul celui mai mare operator telecom din lume sunt mutarile cu care Liliana Solomon vrea sa readuca compania pe pozitia de lider pe piata romaneasca. . Ea explica pentru Capital cum crede ca va reusi

Sa iei ascensorul de la parterul cladirii din Piata Charles de Gaulle din Bucuresti pana la etajul 14, unde se afla inima operatiunilor Vodafone in Romania, e o adevarata calatorie. Pe care o face ceva mai scurta doar peretele de sticla al liftului, prin care poti sa vezi cum respira afacerile, in birourile a caror vedere da spre atriul imens al cladirii. Pe la etajul cinci, intra in lift Kevin Heaney, directorul de vanzari al Connex-Vodafone. “How are you, mister Heaney?” – “Salut, ce mai faci?”, raspunde acesta, surprinzator, in romaneste. Replica de mai sus o vom auzi pe toate radiourile si canalele de televiziune si o vom vedea pe toate reclamele tiparite, alaturi de sigla Vodafone, cand operatorul va renunta definitiv la logo-ul Connex. “How are you?”, tradus in romaneste prin “Ce mai faci?” e sloganul Vodafone. Vom afla ce isi propune sa faca cel mai mare operator de telecomunicatii mobile din lume, dar mai ales cum vrea sa se impuna pe piata romaneasca, chiar de la Liliana Solomon, proaspatul director general al filialei din Romania.

Citeste si:

“Obiectivul numarul unu este sa redevenim lideri de piata si vom face acest lucru”, afirma ea, fara sa clipeasca. Are ochi foarte expresivi si un zambet larg, deschis. Vorbeste simplu si la obiect, cu un usor accent ardelenesc. Fost sportiv de performanta, a ales sa plece din Romania in vara lui 1989. Sa fie angajata la o fabrica clujeana de razboaie de tesut era prea putin. Arata o siguranta de sine si ambitie. Prin numirea la conducerea operatiunilor din Romania, grupul Vodafone, o afacere mondiala cu peste 160 de milioane de clienti, estimata la o valoare de piata de peste 150 de miliarde de dolari, a propulsat-o in postura de cea mai puternica femeie din business-ul autohton. si una dintre cele mai puternice din grup. Doar filiala din Irlanda mai are la conducere o femeie.

Cu forta liderului mondial in spate, poti crede ca misiunea Lilianei Solomon, de a repozitiona Vodafone Romania pe locul pe care Connex era cu doi ani in urma, acela de lider al pietei telecom, e floare la ureche. Nici pe departe! Principalul competitor, Orange Romania, are cu aproximativ 700.000 de clienti in plus si sta mai bine si la capitolul venituri si profit, cel putin asa arata cifrele de la jumatatea anului trecut, ultimele disponibile pentru comparatie. De unde stie Liliana Solomon ca adversarul nu va continua sa isi mentina pozitia, intr-un an in care compania pe care o conduce trebuie sa investeasca in migrarea definitiva catre rosul Vodafone si in lansarea de noi servicii? In plus, pe piata a intrat extrem de agresiv Cosmote, care ofera tarife foarte mici pe o piata care are si asa unele din cele mai reduse tarife din Europa. Capcana atragerii intr-un razboi al tarifelor tot mai mici, care duce in final la scaderea profitabilitatii, a fost intinsa. Cine va cadea? Nu Connex-Vodafone, explica noul CEO.

“Prin simpla marime a pietei romanesti ne asteptam sa intre si alti operatori. Dar companiile cu cel mai mare succes sunt cele care sunt inovative, care au un brand puternic in spate si sunt aproape de clienti”, spune Liliana Solomon. “Pentru o anumita categorie de utilizatori pretul ramane un factor de decizie, dar foarte important este sa te poti baza pe serviciile pe care le achizitionezi, pe calitatea acestora sau, pentru utilizatorii business, pe cata securitate iti ofera. In sport, cumperi un Nike pentru ca brandul e asociat cu calitatea, cu anume valori. La fel, poti cumpara un Fiat sau un Mercedes. In cel de-al doilea caz, cumperi poate un statut, dar si o anumita calitate a masinii”. In plus, din experienta sa, Liliana Solomon stie ca “atunci cand oferi ceva pe gratis e perceput ca un lucru fara valoare”.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=22708&shift=1