72,11% dintre respondentii unui studiu recent privind comertul online din Romania au spus ca nu au intampinat niciun fel de problema in folosirea site-ului/magazinului/magazinelor de pe care au cumparat. 11,08% au declarat ca filtrele de sortare ale produselor erau prost definite sau functionau defectuos.
9,26% dintre respondenti s-au aratat dezamagiti de timpul de incarcare mare al site-ului. 30% dintre clientii care intampina probleme in relatia cu magazinul nu iau niciun fel de atitudine.

Varsta medie a respondentilor unui studiu recent care au cumparat online a crescut, reflectand exact populatia activa, de la 27 de ani in 2008 la 31 de ani in 2010 si inceputul lui 2011, rezulta dintr-un sondaj al GpeC, in Romania.

La studiu au participat peste 5.700 de respondenti, varsta medie a acestora fiind de 32 de ani.

Fata de 2008, se percepe o crestere majora a numarului de someri care navigheaza pe Internet, fapt care reflecta realitatea economica ( de la 3% la 7,4%). De asemenea, faptul ca populatia adulta/activa este tot mai prezenta pe Internet este intarit si de scaderea cu aproximativ 8% a numarului utilizatorilor care sunt elevi sau studenti.

Din studiu rezulta ca sunt tot mai putini cumparatori online care achizitioneaza produse/servicii numai de la magazine online din strainatate, lucru pozitiv pentru magazinele online romanesti. Numarul celor care cumpara online din strainatate a scazut de la 3% in octombrie 2008 la 1,8% in decembrie 2010.

Procentul respondentilor femei care nu cumpara online a crescut destul de mult fata de 2008 (cu aproximativ 8%). In 2008 procentul femeilor care au declarat ca nu cumpara online era de 51,47% iar in decembrie 2010 acesta este de 59,50%.

Creste cu aproximativ 9% numarul respondentilor care au studii superioare si nu cumpara online. In 2008, ponderea era de 32%, in timp ce in 2010 era de 41%. Numarul persoanelor cu venituri relativ mici (501-1.000 lei/luna si 1001-2.000 lei) care nu cumpara online a crescut fata de 2008 – lucru explicabil din cauza crizei economice. Procentul non-cumparatorilor din Bucuresti a crescut semnificativ in 2010 (36%) fata de 2008 (22%) (cu aproximativ 14%), fapt care se explica prin dezvoltarea comertului online in provincie.

De ce nu se cumpara online?

Cei mai multi dintre respondenti, 34,07%, spun ca nu sunt siguri ca produsele dintr-un magazin online corespund realitatii. Aproape 30% spun ca nu au incredere in magazinele online si le este teama sa nu fie fraudati.

48,2% dintre respondentii care cumpara online sunt femei, in timp ce 51,8% sunt barbati. Ponderea femeilor a crescut puternic fata de 2008, cand acestea reprezentau doar 27% din totalul celor ce cumparau online.

Plata la primirea produsului a ramas preferata de romani, ponderea celor ce achita astfel crescand cu 6% fata de 2008, 87,7% dintre respondenti spunand ca au folosit aceasta metoda de a plati. Pe de alta parte a scazut considerabil plata la sediul magazinului ceea ce poate insemna o crestere a increderii in comertului electronic – 13,3% in 2010 fata de 24,4% in 2008. Plata online cu cardul a ramas relativ constanta, la 38%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri