CEO-ului liderului de piata din Romania pe segmentul de procesari de plati online spune ca evolutia rapida a pietei de comert electronic se datoreaza noilor produse ce vor facilita platile, increderii mai mari a clientilor in mediul online dar si a viitoarelor intrari ale unor jucatori mari pe piata de comert electronic. “Ganditi-va ce se va intampla cand jucatori precum Carrefour, Cora, Zara, H&M sau IKEA vor intra pe acest segment si vor permite achizitia de produse pe online”, spune Nicolescu.

El subliniaza ca inca din primul semestru al anului curent se simte o evolutie pozitiva a segmentelor de servicii (crestere cu 63% fata de aceeasi perioada a lui 2010) sau de carti (crestere de 26%). Pe intreg anul in curs, compania estimeaza ca numarul de tranzactii online va creste cu 30-40%, pana la aproximativ 2,4 milioane tranzactii.

Piata de comert electronic, excluzand travelling-ul si plata utilitatilor, se va ridica anul acesta la circa 350 mil. euro in Romania, comparat cu 300 mil. euro in 2010, estimeaza seful procesatorului de plati ePayment, parte din grupul PayU, detinut de compania africana Naspers.

Ponderea platilor cu card difera in functie de industrie. Astfel, in traveling, circa 90% din plati se realizeaza astfel, in timp ce in retail doar aproximativ 10%.

ePayment a anuntat joi extinderea in Ungaria, unde are deja un birou local la care sunt angajati 8 oameni. “Piata din Ungaria ofera de asemenea oportunitati foarte mari – la o populatie de 10 milioane de oameni, valoarea pietei de comert electronic este de 625 mil. euro, dublu fata de Romania. In prima faza am incheiat parteneriat cu Vatera.hu, site de licitatii ce are 2 milioane de utilizatori, din 3,5 milioane activi”, spune Nicolescu.

Citeste si:

ePayment se va mai extinde anul acesta in inca trei tari, urmand ca anul viitor sa intre pe inca alte sapte piete. Oficialul companiei nu a oferit numele acestora. Investitia in intrarea pe cele 10 piete se va ridica la circa 2 mil. euro. Valoarea cumulata a pietelor este de 20 mld. euro.

Pe plan local, procesatorul de plati va extinde in viitorul apropiat echipa cu 23 de oameni. “Suntem foarte deschisi catre achizitii pe piata locala – companii care pot aduce valoare adaugata, sa ne extindem portofoliul de produse si sa crestem volumul de tranzactii cu ajutorul lor. Este posibil ca pana la finalul anului sa anuntam o achizitie. Bugetul alocat acestui segment este de ordinul milioanelor de euro”, spune Daniel Nicolescu.

ePayment urmareste de asemenea extinderea portofoliului metodelor de plata. “Vom introduce plata prin Internet banking cu confirmare imediata, testata initial cu ING si ParAvion. Suntem in curs de implementare cu 100 de magazine si in viitorul apropiat vor mai adera cel putin inca doua banci”, spune Daniel Nicolescu.

Un alt segment strategic pe care o sa il urmeze ePayment este extinderea canalelor de comunicare cu cei ce achizitioneaza online. “In mai 2010 am lansat Shopping Experience Rank, un sistem de votare pe care clientii il pot folosi dupa ce au achizitionat produse sau servicii de la magazine online. Datele sunt apoi trimise magazinelor respective, pentru imbunatatirea serviciilor. In viitorul apropiat, Shopping Experience Rank va fi vizibil si clientilor”, spune Nicolescu.

ePayment este parte a integratorului de plati online PayU, detinut de Napsters din 2010, al doilea jucator din eCommerce la nivel mondial. Compania a fost lansata in 2004 de omul de afaceri Radu Georgescu, ca parte a grupului Gecad.