In jur de 41% dintre respondenti declara ca principalul avantaj al pachetelor este comoditatea de a avea un singur furnizor de servicii si de a primi o singura factura. Totodata, 33% considera ca este mai avantajos sa plateasca pentru un pachet de servicii decat pentru fiecare serviciu separat.

Insa 16% afirma ca pachetele contin servicii de care nu au nevoie, iar 10% sunt ingrijorati cu privire la lipsa de transparenta si de claritate in ceea ce priveste costurile si conditiile aferente fiecarui serviciu.

Totodata, unul din patru respondenti afirma ca, in ceea ce priveste internetul, viteza de descarcare/incarcare a datelor nu corespunde contractului pe care l-a semnat, iar unul din trei spune ca a avut parte de intreruperi de conexiune.

Cati europeni isi schimba operatorul si de ce:

· sase din zece abonati spun ca nu s-au gandit niciodata sa treaca la un alt furnizor de servicii

· 77% dintre respondent nu ar schimba niciodata pachetul de servicii de care beneficiaza

· 12% dintre gospodarii schimba mereu operatorul, iar 12% ar dori sa-l schimbe, dar nu reusesc sa faca acest lucru, din diferite motive

· Printre factorii care ii impiedica pe clienti sa schimbe operatorul se numara riscul de fi privati temporar de serviciile respective, riscul de a plati mai multi furnizori in timpul procesului de transfer si lipsa de claritate cu privire la demersurile necesare pentru trecerea de la un operator la altul.

Cum isi restrang europenii consumul de internet, telefonie si televiziune din cauza costurilor:

· 65% dintre respondent isi limitau la inceputul acestui an apelurile telefonice din cauza preocuparilor legate de costuri

Citeste si:

· Jumatate dintre persoanele care au acces la internet prin smartphone isi limiteaza navigarea din cauza costurilor

· Din ce in ce mai multa lume recurge la serviciile vocale pe internet, care sunt gratuite sau foarte ieftine si pot fi accesate de pe un computer sau de pe un dispozitiv conectat la WiFi; in prezent.

Aproximativ, 28% dintre gospodariile cu acces la internet efectuau acest tip de apel vocal in primele luni ale acestui an.

Sondajul a fost realizat in perioada 9 februarie - 8 martie 2011, pe un esantion de 27 000 de gospodarii. Dintre acestia, 1.053 de persoane au fost din Romania.

Rate de penetrare a principalelor servicii de telecomunicatii:

Datele privind accesul la servicii sunt conform afirmatiilor cetatenilor si nu date oferite de autoritatile de reglementare in domeniu.

De exemplu, 5% dintre respondenti romani au afirmat ca au acces la televiziune digitala terestra, un serviciu care inca nu este disponibil in Romania.

Sursa: Eurobarometru