Severina Pascu, numita CEO al companiei la inceputul anului curent, spune ca anul acesta compania s-a axat in special pe pachete de servicii de Internet, segment pe care UPC Romania a crescut cu 4,1% fata de trimestrul trei din 2010, pana la 266.000 de clienti. La finalul a 10 luni, filiala locala a companiei avea 270.500 de clienti de Internet.

ARPU la noua luni a fost de 34,31 lei, in crestere de la 33,84 lei pe intreg anul 2010. “Cresterea venitului mediu/client s-a datorat in special repozitionarii serviciilor noastre de Internet si telefonie din ultimele patru-cinci luni. Trendul este unul crescator”, a subliniat Severina Pascu.

“In 2012 vor exista doua trenduri majore cand vorbim de Internet. In primul rand va creste penetrarea mai ales in mediul rural unde potentialul este mai ridicat si, in al doilea rand, se va avansa pe segmentul serviciilor adiacente – WiFi sau servicii integrate IT&C”, spune Pascu.

Pe televiziune digitala piata a atins deja un punct maxim al penetrarii asa ca in 2012 se va pune accent pe servicii ce aduc valoare adaugata clientilor. “Tendintele vor fi de maximizare a venitului per client. Se va pune accent pe HD si 3D – UPC Romania avand 30.000 de clienti pe acest segment”, comenteaza Severina Pascu.

Pe telefonie fixa vor fi trenduri similare ca pe TV. “Telefonia nu este driverul pietei insa, luat separat, este un domeniu profitabil. Noi avem pachete 2 play de exemplu, de telefonie si cablu, care se cumpara foarte bine”.

Din punct de vedere al veniturilor, CEO-ul companiei a subliniat ca ponderea TV-ului creste mai repede decat cea a Internetului, neoferind insa date specifice.

1. Ce parere aveti de evolutia UPC Romania?

2. Ce parere aveti de serviciile UPC Romania?


Oficialul companiei a subliniat ca pana la finalul anului se va axa pe servicii de Internet si TV insa, pe viitor, compania are in plan si instalarea unei retele de Hot-Spot-uri. “Ne gandim intens la acest subiect, este insa inca la nivel de strategie si nu putem oferi amanunte”.

[STIRE INITIALA] Veniturile UPC Romania au scazut cu 2% in primele 9 luni

Veniturile UPC Romania au scazut cu 2% in primele noua luni ale anului, de la 111,6 milioane dolari anul trecut la 109,1 milioane dolari in acest an, dar in trimestrul al treilea au crescut usor de la 35 milioane dolari la 36 milioane dolari, potrivit Mediafax.

Citeste si:

Numarul de abonamente UPC in Romania a urcat cu 13.700 de la sfarsitul lunii iunie pana la 1,556 milioane la finele lunii septembrie, se arata intr-un raport al grupului american Liberty Global, care controleaza compania din Romania.

Avansul numarului de abonamente a fost sustinut de serviciile de cablu digital, DTH si internet, care a compensat declinul puternic al serviciilor de cablu analog.

Astfel, pe cablu digital, UPC a adaugat 13.700 de abonamente de la finele lunii iunie si a ajuns la 328.600, in timp ce divizia DTH a crescut cu 13.500, la 255.500 abonamente.

O evolutie pozitiva au avut si serviciile de internet, unde numarul de abonamente a crescut cu 8.400, la 266.400.

Pe segmentul de telefonie, UPC Romania a inregistrat un avans de 7.400 de abonamente in intervalul analizat, la 167.200.

UPC a consemnat un declin puternic pe servicii de cablu analog, de 29.500 de abonamente, la 538.100. Compania a pierdut clienti si pe servicii video, unde numarul total de clienti a coborat cu 2.100, la 1,122 milioane.

Comparativ cu inceputul anului, numarul de clienti UPC in Romania a crescut, de la 1,552 milioane la 1,556 milioane, compania adaugand clienti pe segmentele de cablu digital, DTH,. internet si telefonie.

La nivel de grup, Liberty Global a avut o pierdere de 338 milioane de dolari la noua luni, fata de un profit de 331 milioane de dolari in perioada similara a anului trecut, in timp ce in trimestrul al treilea a inregistrat o pierdere de 333 milioane de dolari, raportat la un castig de 278,5 milioane de doalri in trimerstrul al treilea din 2010.

Veniturile au crescut, de la 6,6 miliarde de dolari in primele noua luni ale anului trecut la 7,66 miliarde de dolari in acest an, respectiv de la 2,2 miliarde de dolari in trimestrul al treilea din 2010 la 2,6 miliarde de dolari.