"La inceputul anului, BenQ estima ca vanzarile in Romania se vor apropia de 9 milioane de euro, dar rezultatele din prima jumatate a anului si trimestrul al treilea arata ca vanzarile se vor situa intre 7,5 si 8 milioane de euro, cu 5-10% mai mult fata de 2010. Cantitativ, vanzarile noastre au crescut puternic, dar valoric nu au mers la fel de bine, pe fondul orientarii clientilor catre produse ieftine", a declarat directorul general al BenQ Romania, Dragos Salamac.

El a adaugat ca exista o presiune din partea retailerilor care promoveaza produse ieftine sau care practica, pentru anumite produse, preturi mai scazute, obiectivul fiind "agatarea clientilor" si cresterea traficului in magazine.

"Retailerii nu obtin profit din vanzarea acestor produse, dar castiga din cresterea traficului in magazine, iar un numar mai mare de vizitatori aduce vanzari in crestere", a spus Salamac.

Potrivit datelor BenQ, compania a inregistrat in primele noua luni din acest an cresteri ale vanzarilor pe toate segmentele pe care activeaza la nivel local.

Astfel, proiectoarele sunt cel mai dinamic segment, pe care BenQ a avut o crestere de 52%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, fiind urmate de segmentul monitoarelor, cu un plus de 30%, si cel al camerelor foto, care a urcat cu 8%.

Evolutia pe segmentul proiectoarelor vine pe fondul cresterii pietei de profil, dar si pe fondul majorarii vanzarilor pe segmentele business si educational.

Citeste si:

"BenQ si-a consolidat pozitia de lider pe piata proiectoarelor din Romania, fiind in linie cu estimarile prognozate pana la finalul acestui an, care vizeaza o cota de piata de minim 45%. Estimam ca noua gama de proiectoare ne va oferi, in continuare, o dinamica mai buna decat a pietei de profil, cererea de solutii eficiente energetic din sectorul educational si de business avand cea mai mare crestere", a spus Salamac.

Primele noua luni ale anului au adus vanzari in urcare si pe segmentul monitoarelor, unde BenQ are o cota de piata de aproximativ 9%, conform obiectivelor vizate pe plan local pana la finalul anului.

Compania a raportat in primele noua luni ale acestui an o crestere a volumului de vanzari de monitoare de aproximativ 30%. Monitoarele reprezinta 48% din vanzarile totale inregistrate de BenQ la nivel local.

De asemenea, pe categoria camerelor foto digitale, BenQ Romania a raportat in perioada analizata un avans de 8% al volumului de vanzari, pe o piata in care decizia de achizitie este influentata de pretul cel mai mic, potrivit lui Salamac.

"Camerele foto contribuie cu aproximativ 13% la vanzarile totale raportate de BenQ in Romania", a mai spus seful subsidiarei locale.
In Romania, firma este prezenta din 2002 si distribuie produsele prin Scop, Darel, RHS si IT Direct.