Cele mai mult tranzactii sunt in general pentru achizitia de produse electronice si IT, haine si cosmetice. Cifrele nu contin si platile de utilitati, servicii.

De asemenea, valoarea de 600 de milioane de euro pentru acest an si cea de 450 de milioane de euro pentru anul trecut, include si platile cu cardul.

Anul trecut doar in jur de 10% din plati au fost realizate prin card, potrivit estimarilor Allegro. Conform procesatorului Romcard, platile online cu cardul au fost anul trecut de circa 160 de miliioane de euro (in crestere cu 24% fata de 2010), insa suma contine si servicii, plati de utilitati.

In general, tranzactiile cele mai valoroase sunt in zona turismului, unde suma medie este in jurul a 165 de euro, in domeniul software unde romanii platesc in medie 126 de euro si cea de IT&C cu o valoare medie de circa 110 euro.

Pana acum doar un milion de romani au cumparat prin intermediul internetului, ceea ce inseamna in jur de 12,5% dintre cei in jur de 8,5 milioane de utilizatori romani de internet.

Citeste si:

In jur de 37% dintre cei care fac achizitii online au varste intre 18 si 24 de ani, iar numarul cumparatorilor femei –barbati este egal.

“Se achizitioneaza din afara foarte mult, dar incep sa apara tot mai multi jucatori romani, tot mai multi jucatori offline romani incep sa fie online. Pe partea de fashion nu aveai ce sa cumperi inainte, in ultimii doi au inceput sa apara retaileri locali. Parte de electronice este o zona care s-a dezvoltat, care este OK. Pe de alta parte, serviciile oferite de magazinele online (n.red. serviciile oferite la achizitie, inainte si dupa livrare) sunt si ele intr-un stadiu incipient. Evolutia pietei in urmatorii ani depinde de ce jucatori vor intra, de cat de creative vor fi solutiile oferite”, spune Georgescu.

Allegro Group Romania si-a inceput activitatea pe piata locala in 2007, iar, in prezent, detine site-urile Autovit (anunturi auto), Mercador (anunturi generaliste), TrendZone (anunturi despre moda si frumusete), Compari.ro (comparare de preturi. In prezent, businessul Allegro in Romania este format in principal din veniturile site-ului de anunturi auto Autovit.ro.

Compania face parte din grupul international Allegro, care si-a inceput activitatea in comertul electronic in Polonia, in 1999. Grupul este unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de e-commerce din Europa. Acesta activeaza in 17 tari de pe trei continente si face parte din grupul media multinational Naspers.