Compania de cercetare IHS, specializata pana acum in aproximarea costului pentru realizarea din punct de vedere hardware a echipamentelor Apple, apreciaza ca dezvoltarea noii tablete, care se remarca prin dimensiuni mult mai reduse, o putere de procesare mult mai mare decat cea a modelelor anterioare si o greutate mult mai scazuta, are un cost de productie efectiv ce incepe de la 274 de dolari (in cazul modelului de 16GB, doar cu conexiune Wi-Fi) si poate ajunge si la 361 de dolari pentru modelul de varf.
Potrivit IHS, citata de CNET, cea mai mare pondere a costului se regaseste la nivelul ecranului tip Retina Display, al carui pret se ridica la 90 de dolari, in timp ce functia de touchscreen aplicata pe matricea noii tablete suplimenteaza costul display-ului cu inca 43 de dolari, ceea ce face ca totalul costului pentru realizarea completa a display-ului Apple sa fie de 133 de dolari.
Chiar si asa, Apple a reusit sa taie costurile de productie ale noului dispozitiv cu pana la 42 de dolari fata de versiunea anterioara.

Spre exemplu, producatorul american plateste 18 dolari pentru fiecare procesor A7, cu 5 dolari mai putin decat generatia precedenta A5, cu care venea echipat modelul lansat anul trecut.
Diferenta de pana la 500 de dolari, atat cat costa cel mai ieftin iPad Air, se regaseste in principal in costurile pentru R&D (Research & Development), dar si in costurile de marketing, care, in cazul Apple – sunt de ordinul sutelor de milioane de dolari.

Buget urias de marketing pentru Samsung: cat investesc sud-coreenii in promovare comparativ cu rivalii de la Apple

Buget urias de marketing pentru Samsung: cat investesc sud-coreenii...