“In 2013 nu am avut un obiectiv de crestere a cifrei de afaceri. Obiectivul nostru a fost consolidarea pozitiei pe piata de distributie, eficientizarea proceselor interne, astfel ca am incheiat anul cu o cifra de afaceri putin peste 200 de milioane de euro, in scadere fata de 2012 cu 4%. De asemenea, nici pentru 2014 nu avem un obiectiv de crestere a cifrei de afaceri. Dorim sa ne mentinem in jurul a 200 de milioane de euro”, a explicat Ziemba.

Managerul a adaugat ca se asteapta ca in 2014 sa observe cresteri ale businessului pe segmentul clientilor care sunt retaileri online, dar si pe zona de integratori.

“Ne dorim ca in 2014 sa dezvoltam in continuare brandurile proprii, alocam resurse in zona de distributie cu valoare adaugata investind in resurse specializate de prevanzare si dezvoltarea a businessului, precum si crescand portofilul de produse si tehnologii si, nu in ultimul rand, exploram noi segmente de piata”, spune seful Network One Distribution.

NOD are 220 de angajati, mai mult cu 30 fata de 2012, iar anul acesta compania va angaja pentru departamentul de aprovizionare.

Citeste si:

Legat de evolutia pietei de distributie in 2014, Ziemba afirma ca aceasta va creste cu pana in 5%.

“Ar fi bine sa definim conceptul de piata de distributie, pentru ca nu exista o definitie standard. Daca pana in 2007 noi vindeam exclusiv componente IT, intre timp ne-am diversificat. Acum pe langa ceea ce traditional numim IT vindem si televizoare, echipamente audio-video, electrocasnice, smartphone-uri. Daca vorbim despre toate aceste categorii, estimez ca piata pe care o adresam este peste 2 miliarde de euro”, explica managerul.

Razvan Ziemba, despre cele mai importante tendinte de pe piata de distributie:

Accesul la resurse financiare. Cred ca toti distribuitorii vor fi mai atenti cu gestionarea fondurilor proprii in conditiile in care si in 2014 cred ca volumul de cash din piata va fi unul redus iar clientii is vor finanta businessul in continuare din banii distribuitorilor.

Accelerarea adoptarii de cloud si virtualizare care vor schimba modul in care IT-ul este consumat in special de catre mediul de business.

Noile tendinte tehnologice, respectiv cresterea accelerate a tabletelor si a smartphone-urilor.