Astfel, start-up-urile cheltuiesc in medie in jur de 100-500 euro pe luna, firmele mici aproximativ 500-1.500 de euro pe luna, firmele care au avut rezultate bune promovandu-se prin Google Adwords si lucreaza cu un specialist certificate aloca bugete de 2.000-5.000 euro lunar, in timp ce companiile mari sau multinationale pot ajunge la 5-10.000 euro pe luna.

Multinationalele au bugete si de 10.000 de euro

“Pe de o parte, antreprenorii tin la rezultate rapide si costuri mici, avand totusi cateva bariere tehnice peste care trebuie sa treaca, fiind foarte restransi de bugete. Pe de alta parte, multinationalele sunt mai deschise la a incerca canale noi de marketing online, chiar daca nu aloca bugete mari la inceput si au asteptari pe termen mediu si lung, masurand impactul general al campaniilor de marketing traditionale si online”, spune Lazarescu.

In general un client din portofoliul Today’s investeste in medie intre 1.500 si 2.000 euro in fiecare luna pentru promovarea prin Google AdWords.

Today’s este o agentie fondata in 2005 care a avut afaceri de 350.000 anul trecut si care lucreaza pentru clienti precum precum Autoklass, Volvo, Midocar, Domo, Vivre, PiatraOnline sau branduri de sanatate si frumusete.

Managerul agentiei cu opt angajati mizeaza pe o cifra de afaceri de 0,5 milioane de euro anul acesta.

Citeste si:

“Pentru acest an ne-am propus sa optimizam departamentul de client service si sa oferim solutii mai variate de publicitate online. Astfel, ne planificam o crestere a departamentului de vanzar si client service si tot mai multe mixuri de campanii online, prin imbinarea mai multor platforme - de la Google Adwords la Etarget, TradeAds sau Exoclick. Cifrele la care tintim sunt de 1,5 milioane de euro bugete media online gestionate pentru clientii nostri in 2014”, afirma seful Today’s.

Piata de publicitate prin Google AdWords: 25-30 de milioane de euro in 2013

Industriile care aloca cele mai mari bugete pentru Google AdWords sunt cea de retail online, domeniul financiar-bancar, servicii business-to-business si industria auto.

“Preturile pentru achizitia unui cuvant cheie in Romania variaza foarte mult in functie de concurenta din acea industrie, pentru ca sunt industrii cu1-2 advertiseri dar si 13 listati in pagina de rezultate Google. De asemenea, conteaza optimizarea campaniei si a cuvintelor cheie folosite, sezonalitatea si, nu in ultimul rand, orgoliul managerului. Astfel, putem intalni costuri pe click de la 0,1euro la 4-5 euro in industriile competitive”, afirma seful Today’s.

El adauga ca valoarea pietei de publicitate prin Google AdWords a fost de circa 25-30 de milioane de euro anul trecut.

"Piata da semne de revenire si de maturizare in privinta folosirii acestui instrument, iar, aceste lucruri impreuna cu o folosire din ce in ce mai intensa a publicitatii pe YouTube cred ca va genera o crestere de 20-25% in 2014", a mai spus managerul.

Daca ai un magazin online, esti furnizor de servicii pentru online ori esti interesat de marketingul, participa la ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital.
Afla mai multe detalii pe site-ul: www.ecomteam.ro