Tinerii vor cartele, adultii de peste 40 de ani abonamente

Tinerii 18-29 de ani sunt mai putin orientati spre abonamente (46% / vs / 57% media nationala), acestia preferand cartelele pre-pay (40% / vs / 24% media nationala). Nici ideea de a plati atat un abonament lunar, cat si o cartela pre-pay nu ii atrage la fel de mult pe tineri (9% / vs / 18% media nationala). La randul lor, cei cu varste cuprinse intre 40-60 de ani sunt adeptii abonamentelor (67% / vs / 57% media natioanala), cartelele pre-pay reprezentand optiunea a doar 11% dintre acestia (cu 13% mai putin comparativ cu media nationala).

Cartelele, preferate de cei cu un venit mic, iar abonamentele de cei cu un venit lunar de peste 3000 lei

Privind de aceasta data spre categoriile de venit ale respondentilor, constatam ca principalii clienti ai cartelelor pre-pay sunt cei cu un venit lunar de sub 1000 lei: 34%. Abonamentele sunt preferate de cei cu un venit lunar situat intre 3000-4000 lei: 68%, cu 11% peste media nationala.

Din perspectiva regiunilor geografice ale tarii, moldovenii sunt singurii care au un comportament diferit fata de locuitorii celorlalte regiuni: doar 45% detin un abonament (cu 12% sub media nationala), in timp ce procentul celor care opteaza pentru cartele pre-pay creste pana la 36% (cu 12% peste media nationala).

Romanii, multumiti de serviciile de telefonie mobila de care beneficiaza

Chestionati in legatura cu serviciile de telefonie mobila de care beneficiaza, majoritatea romanilor se declara foarte multumiti: Vodafone (80%), Digi (78%), Orange (74). Cand vine insa vorba de atribute specifice, constatam ca Digi este compania apreciata pentru aspecte legate de pret: cele mai bune tarife pentru servicii de internet pe mobil (34%), cele mai bune tarife pentru servicii de voce (31%), cele mai atragatoare oferte promotionale (27%), cele mai bune preturi pentru telefoanele mobile (24%) si cele mai bune preturi pentru tablete sau laptopuri (13%). Vodafone este compania recunoscuta pentru: cea mai mare arie de acoperire (40%), cel mai bun renume (34%) si cei mai buni operatori la serviciul relatii clienti (21%). In Moldova insa, Orange este compania care se bucura de cea mai buna reputatie, beneficiind de aprecierea a 36% dintre locuitori (cu 16% peste procentul inregistrat in cazul Vodafone). Organizarea website-ului si varietatea produselor oferite de magazinul online sunt apreciate in egala masura in cazul Vodafone si Orange (1 din 5 romani in ambele cazuri).

Digi si Vodafone – in topul preferintelor pentru viitoarele abonamente

Intrebati la ce companie de telefonie mobila vor apela in viitor, in vederea incheierii unui abonament, romanii si-au manifestat interesul fata de Digi si Vodafone, cu 34% si, respectiv, 32%. Orange reprezinta optiunea viitoare a 22% dintre romani, in timp ce Telekom a doar 12%.

Femeile sunt intr-o mai mica masura orientate spre Digi (26% / vs / 34% media nationala si 41% in cazul barbatilor). Aceeasi tendinta este identificata si in cazul tinerilor de 18-29 de ani, care declara in procent de doar 20% ca vor apela la abonamentele oferite de Digi. Interesant de mentionat este faptul ca persoanele cu venituri personale lunare ridicate (2000-3000 lei) sunt cele care declara intr-o mai mare masura (42% / vs 34%) ca intentioneaza sa devina clientii operatorului Digi.

Citeste si:

Moldovenii raman orientati catre operatorul Orange, 36% dintre acestia (cu 14% peste media nationala) manifestandu-si interesul viitor pentru abonamentele acestei companii.

Vodafone si Orange – operatorii preferati pentru achizitii viitoare de cartele pre-pay

Daca Digi reprezinta prima optiune a romanilor atunci cand ne referim la abonamente viitoare, compania coboara pe ultima pozitie atunci cand este adusa in discutie achizitia viitoare de cartele pre-pay: 7%. Primii 3 operatori de telefonie preferati sunt in acest caz Vodafone (39%), Orange (34%) si Telekom (20%).

Cartelele Vodafone sunt vizate in viitor de persoanele cu un venit lunar mai mic de 1000 lei (48%, cu 9% peste media nationala), in timp ce cei cu un venit mai ridicat, situat intre 2000-3000 lei, sunt interesati de cartelele Telekom (36% / vs / 20% media nationala). Preferinta pentru cartelele Orange este extrem de evidenta in cazul persoanelor cu un venit lunar de 3000-4000 lei (72%, cu 38% peste media nationala).

Bucurestenii ii sunt fideli brandului Vodafone (49% /vs / 39% media nationala si 18% Orange). Aceeasi situatie se intalneste si in Muntenia (57%), in timp ce locuitorii Moldovei si Transilvaniei vor opta pentru operatorul Orange: 64%, respectiv 57%.