Fuziunea s-a realizat prin dobandirea controlului indirect asupra Germanos Telecom Romania, ca urmare a obtinerii controlului asupra Germanos Industrial and Commercial Anonymous Company of Electronic and Telecommunication Materials SA-Grecial de catre Cosmote Mobile Telecommunications SA Grecia, se arata intr-un comunicat al instituttiei.

Cosmote a anuntat in luna mai ca va prelua 42% din actiunile Germanos, platind un pret de 19 euro per actiune fondatorului si actionarului principal de la Germanos, Panos Germanos. Valoarea tranzactiei se ridica astfel la 1,58 miliarde euro, Cosmote devenind cel mai important actionar al grupului elen Germanos.

Germanos opereaza o retea de 950 de magazine, din care aproximativ doua treimi sunt amplasate in afara Greciei si in 2005 au contribuit cu aproximativ 30% din cifra de afaceri de un miliard de euro a grupului Germanos. In Romania, Germanos are aproximativ 101 magazine, iar in Bulgaria si Macedonia alte 100 de magazine.

Ambele companii companii desfasoara activitate in domeniul comertului cu amanuntul si cu ridicata de produse si servicii de telefonie mobila, iar Cosmote face parte din grupul elen OTE, prezent in Romania prin Cosmote Romanian Mobile Telecommunications SA si RomTelecom. Societatea comerciala Germanos Grecia este prezenta in Romania prin Germanos Romania si filiala sa, Sunlight Romania Filiala Bucuresti SRL, informeaza NewsIn.

Cifra de afaceri Germanos Romania a crescut cu aproape 30% si a ajuns la 54,9 milioane de euro, insa profitul brut a scazut cu 3,2 milioane de euro, compania inregistrand o piedere de 900.000 de euro pentru primul semestru al 2006, conform datelor facute publice de companie.

Veniturile Cosmote Romania in primele sase luni ale acestui an s-au ridicat la 14 milioane de euro, din care 7,9 milioane in trimestrul II. Operatorul elen as inregistrat o pierdere neta de 44,9 milioane de euro in semestrul I, pierdere datorata in special investitiilor in relansarea companiei, rebranding si investitii in infrastructura. Cosmote Rominia a inregistrat o crestere cu 256.098 a numarului de clienti ajungand la un numar total de 531.619 clienti, ceea ce inseamna o cota de piata de 4%, potrivit rezultatelor financiare pentru trimestrul II, publicate saptamana trecuta.

Liderii pietei de telecomunicatii mobile, Orange si Vodafone, au adaugat 351.000 si 100.000 de clienti, respectiv, in trimestrul II. La finele lunii iunie, Orange Romania avea 7,2 milioane de clienti, iar Vodafone Romania - 6,7 milioane. Cosmote a preluat in luna mai 42% din actiunile Germanos, Romania fiind ultima tara in care operatorul mobil a primit avizul autoritatilor din domeniul concurential pentru aceasta achizitie.

Cosmote Romania: cota de piata de 4% este peste asteptarile noastre

Desi Cosmote Grecia apreciaza ca dezvoltarea subsidiarei romanesti a operatorului mobil este "in grafic", oficialii Cosmote Romania sustin ca cota de piata de 4% atinsa la jumatatea anului 2006 a depasit asteptarile initiale.

"Datele financiare nu arata mare lucru, ce e mai important pentru companie este cota de piata care a atins 4%, peste asteptarile noastre, a declarat Costas Kapetanopoulos, directorul de marketing al Cosmote Romania. Cota de piata va creste cu siguranta, sustine el, insa compania nu si-a stabilit tinte specifice legate un prag maximal al acesteia. "Deocamdata suntem multumiti ca am depasit Zapp si am devenit al treilea jucator pe piata romaneasca," a adaugat Kapetanopoulos.

"Datele financiare nu arata mare lucru, ce e mai important pentru companie este cota de piata care a atins 4%, peste asteptarile noastre"Potrivit rezultatelor financiare pentru semestrul I, Cosmote Romania a inregistrat o pierdere de 44,9 milioane de euro. Pierderile au fost asteptate, iar investitia mare a Cosmote in Romania urmareste deocamdata sa acapareze noi clienti, pe langa cei circa 531,000 pe care ii are acum, iar proportia de 86% de clienti care folosesc cartele preplatite reprezinta in opinia lui Kapetanopoulos un start bun.

"Acesti clienti vor forma o masa critica, iar o parte dintre ei se vor orienta in timp catre servicii cu abonament," a declarat Kapetanopoulos, care a adaugat ca numarul clientilor cu abonament va creste atat in numar absolut cat si ca procente. tinta este ca 40% din clienti sa foloseasca servicii cu abonament.

Citeste si:

Compania va continua sa investeasca in dezvoltarea retelei sale, care in prezent acopera 75% din teritoriul tarii si 90% din populatie, dar se va concentra si pe distributie. Cosmote Romania are deja o retea de distributie formata din 542 de magazine la nivel national, magazine proprii si partenere, iar compania mama a preluat in luna mai 42% din actiunile lantului de magazine de accesorii Germanos.

Cosmote Romania va depune pe data de 4 septembrie oferta pentru obtinerea licentei 3G, insa "pentru moment nu aceasta este marea prioritate a Cosmote, ea ajutand doar la cresterea aprecierii de care se bucura Cosmote", a spus Kapetanopoulos.

Cosmote Romania isi consolideaza pozitia in batalia pentru distributie

Operatorul mobil Cosmote Romania are cea mai buna pozitie in batalia pentru canalele de distributie a serviciilor de telecomunicatii dupa ce Consiliul Concurentei a aprobat preluarea de catre compania-mama din Grecia a lantului de telefoane mobile si accesorii Germanos.

Reteaua subsidiarei romanesti a companiei elene are 111 magazine, cea mai mare pe piata de profil, distribuie in prezent atat serviciile oferite de Cosmote, cat si cele ale Vodafone Romania. Aceasta din urma va avea alegerea naturala de a iesi din parteneriatul cu Germanos deoarece nu va dori ca un operator concurent, Cosmote Romania, sa aiba acces la datele privind vanzarile Vodafone in 111 de magazine, au declarat pentru NewsIn surse din piata telecomunicatiilor.

Oficialii Vodafone nu se arata, insa, deranjati de acest fapt. "Vom continua sa ne extindem reteaua magazinelor proprii, pentru a putea oferi servicii de comunicatii mobile, la acelasi standard ridicat de calitate, catre cat mai multi romani", a declarat pentru NewsIn Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania.

Vodafone are in acest moment 45 de magazine, dezvoltarea organica a retelei de distributie proprie reprezentand principala prioritate, chiar daca produsele Vodafone sunt vandute si prin intermediul unei retele de parteneri, au declarat pentru NewsIn reprezentantii companiei. Acestia nu au facut nici un comentariu referitor la distributia prin magazinele Germanos.

Cosmote este astfel pe cale sa limiteze canalele de distributie a ambilor concurenti principali pe piata de telefonie mobila din Romania, dupa ce in luna aprilie a incheiat un contract exclusiv cu reteaua Internity, detinuta de grupul francez Avenir Telecom.

Internity, care avea inainte de aceasta tranzactie un acord similar cu Orange Romania, are in prezent o retea de 69 magazine, iar oficialii companiei tintesc 110 magazine pana la finele anului viitor. Orange a ajuns in luna aprilie la numarul de 28 de magazine proprii potrivit datelor publicate pe pagina de Internet a operatorului de telefonie mobila, oficialii companiei nefiind disponibili pentru comentarii referitoare la reteaua de parteneri.

Operatorul elen de telefonie mobila are cel mai mic numar de magazine proprii, 17, insa impreuna cu Germanos, Internity si alti parteneri, numarul punctelor de distributie a serviciilor sale in tara atinge cifra de 542 de unitati.

Investitiile Cosmote in Romania se vor concentra masiv pe dezvoltarea retelei de acoperire si pe retail, a declarat pentru NewsIn Costas Kapetanopoulos, director de marketing al Cosmote Romania. Veniturile Cosmote Romania in primele sase luni ale acestui an s-au ridicat la 14 milioane de euro, din care 7,9 milioane in trimestrul II. Operatorul elen as inregistrat o pierdere neta de 44,9 milioane de euro in semestrul I, pierdere datorata in special investitiilor in relansarea companiei, rebranding si investitii in infrastructura.

Cosmote Romania a inregistrat o crestere cu 256.098 a numarului de clienti ajungand la un numar total de 531.619 clienti, adica o cota de piata de 4%, potrivit rezultatelor financiare publicate de companie saptamana trecuta. Cosmote Romania a inregistrat o crestere cu 256.098 a numarului de clienti ajungand la un numar total de 531.619 clienti, adica o cota de piata de 4%, potrivit rezultatelor financiare publicate de companie saptamana trecuta.