ASUS, unul dintre cei mai importanti producatori globali de componente pentru PC-uri, sisteme de calcul sau accesorii, mizeaza pe o crestere de 10% a veniturilor in acest an la nivel local, o evolutie bazata atat pe cresterea cererii de echipamente PC ca urmare a lansarii noului sistem de operare Windows 10, a extinderii portofoliului de smartphone-uri si a vanzarilor de produse de retelistica.

“Ne asteptam ca in acest an sa depasim pragul de 500.000 de unitati ASUS comercializate la nivel local, ceea ce ne-ar asigura o evolutie a business-ului de 10% in acest an, la afaceri de peste 110 milioane euro. O crestere a cererii am inceput deja sa simtim in randul sistemlor de calcul, a PC-urilor, componentelor si portabilelor, lansarea Windows 10 fiind un imbold pentru intreaga piata. Credem ca noul sistem de operare va oferi un push intregii industrii, lucru care ar putea face ca si piata de profil sa isi revina dupa o perioada in care vanzarile nu au fost la nivelul la care ne-am asteptat”, a declarat Ciprian Donciu, country head, business development manager in cadrul ASUS Romania, la o intrebare adresata de catre wall-street.ro.

Conform datelor reprezentantului ASUS, cea mai mare pondere in vanzarile companiei la nivel local a fost inregistrate de catre portabile, taiwanezii reusind sa comercializeze la nivel local nu mai putin de 120.000 de unitati. Pe locul secund in topul celor mai comercializate produse la nivel local sunt placile de baza pentru calculatoare, in timp ce placile video, tabletele si echipamentele de retelistica incheie topul celor mai vandute produse ale companiei asiatice.

In ciuda faptului ca pe piata din Asia producatorul taiwanez si-a castigat o reputatie si in zona smartphone-urilor, de curand ASUS a introdus la nivel local, in portofoliu, si 3 modele de telefoane inteligente, reusind ca in inumai cateva saptamani sa vanda nu mai putin de 5.000 de unitati.

“Ne punem mari sperante in zona smartphone-urilor, segment care ne asteptam ca din 2016 sa fie in topul vanzarilor pentru noi la nivel local. Estimam ca pana la finalul anului vom mai introduce alte 4 noi modele de telefoane si in acest fel continuam dezvoltarea in acest segment”, a mai punctat Ciprian Donciu.

Conform datelor companiei taiwaneze, 90% din telefoanele comercializate au preturi ce depasesc valoarea de 799 de lei, cel mai bine primit smartphone de catre romani fiind modelul ZenFone 2, considerat primul terminal mobil care a incorporat o memorie de 4GB RAM.

Piata tabletelor risca sa treaca pe minus: “calaul” PC-ului - de la extaz, la agonie

Potrivit acestuia, piata totala a smartphone-urilor va depasi in acest an pragul de 3 milioane de unitati, dar o supriza vine din zona tabletelor.

“Smartphone-urile merg bine si vanzarile vor continua sa creasca inclusiv pe piata locala. Ceva interesant se intampla, insa, pe piata tabletelor, segment care momentan se afla intr-o stagnare si risca pana la finalul anului sa treaca pe scadere. (…) Tabletele au ajuns dispozitive care se vand mai ales in perioada de sarbatori”, a mai punctat managerul ASUS Romania.

Intrebati de structura pe canalele de vanzare, reprezentantii ASUS au aratat ca ponderea comercializarii online a produselor ASUS a urcat la 30%, in timp ce 70% este acoperit de zona de retail traditional.

“eMAG ocupa doua treimi din comertul online si circa 20% din totalul pietei de retail la nivel local, ceea ce a generat o crestere importanta pentru noi in aceasta zona. Cand vorbim despre online si ponderea vanzarilor realizate prin acest canal, am analizat doar magazinele care deruleaza prin obiectul business-ului strict vanzari online, excluzand aici marile lanturi de retail care ofera si aceasta faciltiate”, a mai aratat Ciprian Donciu, country head ASUS Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri