RIM intentioneaza sa-si uneasca fortele cu T-Mobile USA, al patrulea operator de telefonie mobila din SUA, pentru a lansa Pearl pe piata americana incepand cu 12 septembrie. "Acesta urmeaza sa fie principalul nostru produs pe toate pietele noastre", a declarat directorul general de la RIM, Jim Balsillie, precizand ca majoritatea operatorilor care utilizeaza terminalele mobile RIM si-au manifestat interesul pentru Pearl.

T-Mobile USA, companie controlata de grupul german Deutsche Telekom AG, a anuntat ca Pearl va fi comercializat la un pret de 199 dolari, in cazul clientilor care sunt dispusi sa semneze un contract pe o durata de doi ani. Potrivit firmei de consultanta IDC, Blackberry domina piata americana a telefoanelor mobile inteligente (telefoane care ofera utilizatorilor o serie de facilitati similare computerelor personale, de exemplu e-mail), insa rivalii Palm Inc si Motorola Inc au inceput sa ofere produse similare echipate cu camere foto si media playere. in acest sens, prin lansarea Pearl cei de la RIM incearca sa-si extinda clientela dincolo de oameni de afaceri care utilizeaza in prezent terminalele Blackberry, informeaza Rompres.

Analistii estimeaza ca in 2009 vor fi vandute aproximativ 180 milioane telefoane mobile inteligente, comparativ cu un miliard de telefoane mobile obisnuite care ar urma sa fie vandute in acest an.