eMusic, cel mai mare retailer online de muzica independenta si al doilea magazin online de mp3-uri ca popularitate in SUA dupa iTunes, a deschis 'o reprezenta' in Europa a magazinului sau virtual, oferind melodii de la 8.500 de case de discuri independente. Acesta reprezinta practic si cel mai mare dezavantaj al acestui magazin virtual de mp3-uri, eMusic neavand contracte cu marile case de discuri.

Utilizatorii vor avea de ales intre abonamente care includ 40, 65 sau 90 de download-uri lunar, pretul reprezentand unul din avantajele eMusic in fata liderului iTunes. Potrivit BBC, pentru varianta de 90 de mp3-uri, utilizatorul va plati in final aproximativ 0,25 lire pentru o piesa, mai putin comparativ cu 0,79 lire pentru o melodie descarcata de pe iTunes.

Melodiile nu vor fi sterse automat de pe hard daca utilizatorul va renunta la abonamentul sau, spre deosebire de alte servicii similare precum Napster. Un alt avantaj al eMusic e ca melodiile descarcate pot fi ascultate pe orice player digital, spre deosebire de cele de pe iTunes. De asemenea, mp3-urile descarcate de pe eMusic vor putea fi ascultate si in retea, spre deosebire de cele descarcate de pe iTunes a caror transferare pe suport mobil este limitata.

Concurenta in crestere

Citeste si:

eMusic este doar unul dintre concurentii iTunes, care detine suprematia pe piata magazinelor online de muzica cu o cota de aproximtativ 80% din totalul download-urilor. Cel mai recent jucator aparut pe piata, si un concurent serios pentru serviciul Apple, este SpiralFrog, un serviciu care permite utilizatorilor sa descarce melodii pe gratis. Aceasta este o departare semnificativa de la modelul actual de business al caselor de discuri care nu incurajeaza download-urile gratuite, bazandu-se doar pe veniturile obtinute din vanzarile magazinelor online de muzica in format digital.

SpiralFrog urmeaza sa fie lansat in decembrie si este sustinut de catre Universal, cea mai mare casa de discuri din lume, oficialii SpiralFrog purtand negocieri si cu celelalte case mari de discuri. Principala sursa de venit a acestui magazin online de muzica digitala va fi reprezentata de publicitatea online, avand in vedere faptul ca melodiile vor putea fi descarcate gratis.

De asemenea, Microsoft a incheiat un acord de colaborare cu postul de televiziune MTV pentru a oferi un magazin virtual de muzica digitala, Amazon, cel mai mare retailer online, anuntandu-si de asemenea intentia de a intra pe piata melodiilor in format digital, piata estimata la 26,6 miliarde de dolari.