“In urma cu cinci-zece ani oamenii investeau foarte mult in infrastructura IT, acum se uita insa la fenomenul datelor. Lumea de astazi este despre date. Oamenii se apropie de tehnologie pentru ca au nevoie de rezultate mai bune pe baza informatiilor pe care le detin. Vedem acest lucru si in felul in care se cheltuiesc bugetele. Daca inainte bugetele pentru IT erau mai mari decat pentru liniile principale de business, acum bugetele sunt pentru core business. Insa companiile au nevoie in continuare sa lucreze cu IT-ul ca sa formeze un ecosistem”, spune Keren.

El adauga ca daca in urma cu cativa ani clientii spuneau ca isi doresc predominant solutii hardware ori software, in prezent cer ca solutiile de IT sa le rezolve problemele.

Clientii nu mai cer hardware sau software, ci ne spun: Vreau sa fac acest lucru. Cum reusesc?

„Clientii azi nu mai vor doar hardware, ne cer solutii. Si cerand asta, atentia lor nu mai este pe hardware, software, nu mai vorbesc despre produse, ci ne spun <<Am ajuns aici, vreau sa fac acest lucru. Cum reusesc sa fac asta?>>. Clientii ne vorbesc despre Big Data, ne spun ca au date si nu stiu ce sa faca cu ele, ne vorbesc despre securitate si despre mobilitate”, explica managerul.

Ron Keren a devenit country leader al IBM Romania la finalul lui ianuarie anul acesta, inlocuindu-l la acel moment pe Valeriu Nistor. Aceasta este prima aparitie a mangerului in presa.

Liderul IBM Romania are peste 20 de experienta in vanzari la nivel mondial, in zone precum America de Nord, Europa de Vest si Est, Rusia si fostele state CIS (Comunitatea Statelor Independente).

Managerul a urmat cursurile Institutului Politehnic din Toronto si Henley Business School in Marea Britanie. Keren lucreaza pentru IBM din anul 1994, cu o pauza intre anii 2000 - 2011, perioada in care a lucrat pentru companiile AmdDocs, Formula Group, Alvarion.

S-a reintors in IBM in anul 2011 cand a preluat o functie de management in cadrul diviziei de stocare pentru regiunea Europei Centrale si de Est. Ultima pozitie inainte de a fi country leader al IBM Romania a fost cea de manager al diviziei de hardware a IBM pe zona Europei de Sud-Est (Bulgaria, Croatia, Hungary, Slovenia, Serbia, Romania). El a ocupat aceasta functie intre 2013 si 2014.

Rolul meu este sa deschid usile pentru Romania

“Sunt genul de manager foarte implicat operational (hands-on kind of guy), iubesc Romania de cand lucram la nivel regional. Mi s-au oferit mai multe roluri regionale, iar unul dintre ele a fost sa conduc filiala din Romania si mi-am dorit sa fac acest lucru datorita potentialului de crestere al tarii si datorita oamenilor. Este o provocare si vreau sa duc compania cat mai sus astfel incat sa o transform conform strategiei globale IBM. Rolul meu este sa deschid usile pentru Romania ca toata lumea sa inteleaga ce se intampla aici. Romania este o tara care intelege industria IT, avem un centru de suport cu care ne sustinem clientii din toata lumea, deci este clar ca aici exista cunostinte IT. Tot managementul executiv din Europa si din Europa Centrala si de Est a vazut ce facem in Romania. Managementul ne sustine, iar Romania este foarte importanta pentru IBM”, explica Keren.

In ultimele luni compania a pus tot mai mult accentul pe modelul CAMSS, mai exact pe servicii cloud, analytics, mobilitate, social business si securitate.

Citeste si:

“Inainte, veniturile noastre erau bazate in mare parte pe hardware, acum conform strategiei noastre de transformare de business, focusul este pe CAMSS. Schimbarea pe care o vedem este ca astazi clientii vor solutii personalizate. Sunt mai putin interesati de partea de hardware sau software, ci mai degraba de solutiile finale, create special pentru ei. Deci, rolul meu este sa fac astfel incat oamenii din diferite divizii sa lucreze impreuna, sa nu mai lucreze fiecare doar pentru divizia sa. La inceput acest lucru a fost dificil si este normal pentru ca transformarea se face in oameni, in obiceiurile si inimile lor...si dureaza. Dar, sigur astazi toata lumea intelege acest lucru si suntem o echipa mai unita datorita felului in care lucram”, spune managerul IBM Romania.

Furnizorul de servicii informatice a avut afaceri de 145,2 milioane de euro anul trecut si un profit net de circa 12,4 milioane de euro, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.

Keren nu a oferit detalii despre evolutia veniturilor companiei in acest an si nici despre numarul de angajati. In 2014 IBM Romania avea un numar mediu de 1.817 angajati, potrivit Ministerului de Finante, insa cifra nu reprezinta totalul salariatilor IBM din Romania. Oficialii IBM nu ofera de obicei detalii despre numarul salariatilor, insa conform celor mai recente date disponibile furnizorul IT avea in jur de 2000-2500 de angajati in sediul din Capitala si in cele trei centre pe care le are in Bucuresti, Timisoara si Brasov.

Specialisti <<crème de la crème>> din IBM la nivel global vin pentru a se ocupa de proiectele clientilor romani

„Anul acesta a fost unul provocator, unul in care am invatat si in care am vrut sa vad unde sunt lipsurile pentru a le acoperi. Azi IBM Romania este o organizatie deschisa, mai deschisa decat a fost vreodata. De exemplu, cand avem discutii cu clientii nostri, indiferent ca sunt institutii financiare sau din sectorul Telecom, aducem experti IBM din toata lumea. Sunt un om care se face auzit, deci pot sa aduc pe oricine si voi aduce << crème de la crème >> pentru IBM Romania. In fiecare saptamana vine cineva din strainatate. Iar clientii apreciaza foarte mult acest lucru pentru ca dupa cinci minute de discutie inteleg ca stau de vorba cu un expert cu experienta internationala”, explica Keren.

Printre cei mai mari clienti ai IBM Romania se numara companiile si institutiile din domeniile financiar si guvernamental.

„Lucram la cateva proiecte mari pentru 2016. Mereu am avut o pozitie foarte buna in sectorul financiar si cel public, dar lucram indeaproape si cu jucatorii din telecomunicatii si domeniul energiei. Acestea sunt industrii in care suntem deja si le intelegem. In plus, pentru ca ne intereseaza partea de date...sunt foarte multe date in industria de retail. Deci, azi ne uitam foarte mult la domeniul retailului si la zona de productie. In special industria auto pentru ca genereaza cantitati enorme de date. Totul este despre date, despre cum sa le gestionezi, cum sa le analizezi si sa le intelegi”, afirma liderul IBM Romania.

De altfel, in contextul unei cantitati foarte mari de informatii care trebuie analizate, Virginia Rometty, CEO al IBM la nivel global, spunea in urma cu doua luni ca trebuie sa uitam de digitalizare pentru ca trendul acestei perioade este cognitive business, nu digitalizarea.

„Cognitive business are legatura cu aceasta cantitate enorma de date si cu analiza lor. Calculatorul cognitiv invata, intelege limbajul natural, stie sa se uite la informatii si iti ofera raspunsuri. Tehnologia devine umana. Big data, analiza informatiilor si calculatoarele cognitive vor fi cele mai mari shimbarii pentru industrie in viitor”, declara managerul.