Din cele aproximativ 1000 de magazine romanesti care opereaza online, doar 1% vor rezista ca branduri puternice in urma torii ani, a spus luni Marius Ghenea, directorul retailerului virtual PCFun, la conferinta \"Antreprenoriat\", desfasurata in cadrul Zilelor Biz.
Piata bursiera mica, precum si valoarea scazuta a tranzactiilor online determina o crestere relativ mica a pietei de e-commerce in Romania. Cu toate acestea, considera Ghenea, cresterea este durabila si sustinuta de cei sase milioane de "internauti", dintre care un milion au acces la banda larga - cel mai mare numar din Europa de Est. "Poate nu folosim internetul bine, insa Romania cu siguranta nu e inapoiata din punctul de vedere al acesului la informatii".

Inmultirea tranzactiilor de e-commerce in Romania va urma modelul occidental de dezvoltare de pana in anul 2000, urmand, la o scara mult mai mica, uriasii de peste ocean precum Google, eBay, Yahoo ori Amazon. "Istoria, anterioritatea pe piata nu este atat de importanta pentru comertul pe internet, toate aceste firme avand o existenta de aproximativ zece ani, insa poseda marci care depasesc deja marii producatori de electronice", a adaugat Ghenea, citat de NewsIn.

Incepand cu anul 2000, pe piata romaneasca s-au impus si marcile online autohtone. Modele de succes ar fi, in opinia lui Ghenea, amandoi.ro, neogen.ro, okazii.ro, emag.ro, kappa.ro si altele. in acest context, se dezvolta e-commerce-ul autohton, operatiunile bancare online sau cu card sunt sigure, accesul la internet este relativ accesibil si in ultimii ani se produc mutatii culturale extraordinare in ce priveste internetul, a adaugat Ghenea.Comertul electronic cu amanuntul (e-tail), prognozeaza Ghenea, va creste folosindu-se de slabiciunile retailului: mult timp consumat, putina informatie, dependenta de magazinele locale si de proximitate, consumatori neloiali.

Piata romaneasca de comert electronic, cifrata acum la 50 - 60 de milioane de dolari, se tripleaza in fiecare an, considera Ghenea. Oficiali ai grupului de software Gecad se asteapta ca valoarea totala a tranzactiilor in magazinele romanesti online, efectuate cu card bancar, sa creasca anul acesta cu 25% peste valoarea de zece milioane de euro, inregistrata in 2005. Radu Ionescu, presedintele companiei de publicitate online Kinecto, a subliniat ca deschiderile de afaceri pe internet vor fi, in urmatorii ani, concentrate pe e-commerce, dar si pe publicatii virtuale si vanzari de softuri.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri