Apple a blocat sau dezactivat sute de smartphone-uri si tablete, iar apoi a refuzat sa le deblocheze pe motiv ca clientii le-au reparat la service-uri care nu apartin Apple, se arata in reclamatia facuta in justitie de Comisia Australiana pentru Concurenta si Consumatori, potrivit News.ro.

”Garantarea drepturilor consumatorilor este independenta de orice garantie oferita de orice producator si nu este anulata doar pentru ca un consumator isi repara bunurile la o terta parte”, a afirmat presedintele Comisiei, Rod Sims.

In perioada septembrie 2014 - februarie 2016, clientii Apple care au descarcat update-uri software, iar apoi si-au conectat aparatele la computere au primit un mesaj prin care au fost informati ca functionarea acestora a fost oprita. Clientii au cerut apoi Apple sa remedieze problema, dar li s-a spus ”ca nicio entitate a Apple nu va remedia problema gratis”.

”Apple a adoptat un comportament inselator si a indus in eroare clientii in legatura cu update-urile software si dreptul consumatorilor ca aparatele sa fie reparate de catre companie", a transmis Comisia Australiana pentru Concurenta si Consumatori.

Citeste si:

In afara de amenzi, Comisia a aratat ca vrea un ordin judecatoresc, declaratii, un program de conformitate, notificari corective si costuri.

Apple nu a transmis niciun punct de vedere.

Reclamatia a fost inregistrata miercuri seara, la o saptamana dupa ce autoritatea de reglementare a dat castig de cauza Apple, refuzand dreptul bancilor din Australia sa introduca un sistem de plati mobile care sa concureze Apple Wallet.

Sursa foto: Shutterstock/ GaudiLab