Mai mult, CEO-ul Vodafone a precizat ca nivelul tarifelor, cat si volumul de trafic nu vor scadea in viitor deoarece acum sunt relativ scazute in Romania. Liliana Solomon a punctat ca in Romania sunt cele mai mici rate de interconectare mobila din Europa. De exemplu, rata de terminare este in Romania de aproximativ 7 eurocenti, in timp ce in Bulgaria ajunge si la 19 eurocenti.

“Putem afirma ca Romania este subventionata de celelalte piete. Daca noi incercam sa ducem preturile foarte jos, altii le armonizeaza”, a adaugat Solomon.

Potrivit directorului executiv Vodafone Romania provocarile pietei constau si in penetrarea slaba a telefoniei fixe (doar 20%). Astfel, oficialul Vodafone preconizeaza ca telefonia mobila poate suplini nevoia de comunicare, castigand o cota de piata importanta. In acelasi timp, penetrare slaba a PC-urilor (12%) si a accesului la Internet (5%) va crea oportunitati semnificative pe piata serviciilor de date.

Liliana Solomon a mai declarat ca Vodafone Romania a solicitat Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC) un milion de numere pentru furnizarea de servicii de telefonie fixa la nivel national.

"Avem licenta de telefonie fixa chiar din 2003 si furnizam acest tip de servicii prin intermediul unor numere de telefonie mobila. Ca urmare a solicitarilor abonatilor nostri, care s-au plans ca apelurile catre clienti ai Romtelecom cresc costul convorbirilor, am hotarat sa trecem aceste servicii pe numere fixe", a completat Solomon.

Vodafone Romania intentioneaza sa creasca numarul magazinelor proprii de la 35 la peste 80 in cursul anului urmator si sa estimeaza o crestere de peste 80% a retelei de parteneri exclusivi.

Reprezantantii Vodafone Romania au precizat ca modelul de distributie pentru anul urmator va fi unu bazat pe magazinele proprii si pe pertenerii exclusivi.

Citeste si:

Orange Romania, a deschis in Bucuresti primul "Orange concept store" in urma unei intevsitii de peste un milion de euro, ajungand la un numar de 31 de magazine proprii, potrivit datelor oferite de companie.

Pana la sfarsitul anului, compania tinteste o retea proprie formata din cel putin 42 de magazine, urmand ca in 2007 Orange Romania va mai deschide cel putin 18 noi centre de distributie specializate, au declarat oficialii companiei.

Orange Romania se va concentra in viitor pe distributia prin dealeri specializati, dar va continua colaborarea si cu partenerii nespecializati, cum ar fi retelele de hipermarketuri, au completat acestia

Operatorul mobil Cosmote Romania are cea mai buna pozitie in batalia pentru canalele de distributie a serviciilor de telecomunicatii dupa preluarea de catre compania-mama din Grecia a lantului de telefoane mobile si accesorii Germanos.

Liliana Solomon a confirmat ca telecomul mobil romanesc este impartit, in privinta cotei de piata astfel: Orange Romania - 47,6% , Vodafone Romania - 45,4%, Cosmote Romania - 4,3% si Telemobil – 2,7%.

In ceea ce priveste raportul abonamente/cartele preplatite, cei doi jucatori care domina piata au pozitii similare, 68%-32% (Orange Romania), si 66%-34% (Vodafone Romania).

Vodafone a comunicat o noutate in strategia companiei pe piata autohtona. Compania intentioneaza sa investeasca intr-o retea fixa de telecomunicatii in Romania, in contextul extinderii operatiunilor globale de voce si date, a declarat la Londra, pentru Reuters, Paul Donovan, director in cadrul grupului Vodafone.