Noile tehnologii menite sa faca legatura intre calculatoarele personale si televizoare ameninta metodele traditionale de distributie a programelor tv, mai ales in conditiile in care interesul consumatorilor fata de continutul video online este in continua crestere, informeaza NewsIn.

Mai multe corporatii producatoare de aparatura electronica au prezentat la Consumer Electronics Show in Las Vegas o serie de produse noi care permit utilizatorilor sa vizualizeze, prin intermediul televizoarelor, continut video de pe Internet .

Noi modalitati de distributie a programelor de televiziune si a altor forme de continut multimedia vor aparea odata ce a fost realizata legatura intre calculator si televizor. Pozitia operatorilor clasici de cablu si strategiile traditionale de distributie media sunt astfel amenintate de variante de distributie "la cerere", care permit utilizatorilor sa-si selecteze programele video dorite, fara a mai fi dependeti de grila clasica.

Odata realizata legatura intre calculator si televizor, apar noi modalitati de distributie a programelor de televiziune si a altor forme de continut multimedia pozitia operatorilor clasici de cablu, si strategiile traditionale de distributie media fiind astfel amenintate de variante de distributie "la cerere".

Citeste si:

In cadrul Consumer Electronics Show, reprezentantii corporatiei Sony au anuntat planurile de lansare pentru noi modele de televizoare care sa fie dotate cu module care sa permita accesarea continutului stocat in calculator sau disponibil pe Internet.

Viacom Inc., Starz Entertainment si Lions Gate Entertainment Corp. au semnat un acord prin care se angajeaza sa permita utilizatorilor noului sistem de operare Microsoft, Windows Vista, sa trimita fisiere video de pe PC pe televizor.

Compania Sling Media, care producea dispozitive, care sa permita vizualiuarea programelor tv pe laptopuri si telefoane mobile, a lansat prototipul unui dispozitiv care sa permita conectarea calculatoarelor cu televizoarele.

De asemenea, DirecTV a anuntat ca au fost initiate tratative cu portalul video YouTube si reteaua sociala MySpace pentru a permite utilizatorilor sa vizualizeze videoclipuri de pe cele doua site-uri direct pe televizor.