Microsoft a anuntat plecarea directorului de proiect al Zune, cel care a avut de negociat contractele cu diferite companii muzicale, pentru ca produsul Microsoft sa urce in clasamentul preferintelor consumatorilor.

Bryan Lee, in varsta de 43 de ani, a anuntat ca va parasi compania in urmatoarele saptamani, dorind sa se concentreze pe alte capitole ale vietii sale. “Bryan Lee a decis sa-si dea demisia de la Microsoft, pentru a acorda mai multa atentie intereselor sale personale”, au precizat reprezentantii Microsoft.

Responsabilitatile sale au inclus si partea de marketing si business development pentru Zune, produs introdus pe piata in luna noiemrie a anului trecut. “L-am angajat pe Bryan in anul 2000 pentru a se ocupa partea de dezvoltare a business-ului pentru Xbox. In ultimii sase ani mi-am permis luxul de a-i oferi lui responsabilitati foarte mari si de a vedea cum se descurca fara probleme”, a precizat Robbie Bach, presedintele Entertainment and Devices Division (EDD). "As vrea sa-i multumesc inca o data lui Bryan atat din partea companiei cat si din partea mea, personal, pentru contributia adusa la Microsoft”, a completat Bach, citat de infoworld.com.

Zune este MP3 player-ul creat de Microsoft, lansat pe piata ca principal competitor al iPod, de la Apple. MP3 player-ul a fost lansat pe piata din SUA in luna noiembria a anului 2006, la pretul de 249.99 dolari.

Citeste si:

EDD a planificat o campanie de publicitate in valoare de 100 milioane de dolari pentru Zune, avand ca tema, “muzica intr-un mod in care trebuie sa fie”. In prima saptamana de la lansare, insa, Zune a obtinut 9% cota de piata, situandu-se pe locul doi in topul celor mai importante playere digitale din lume, in spatele iPod. Astfel ca, inca de la lansare, succesul Zune a fost mult diminuat.

In ciuda invstitiilor masive in advertising si marketing, Zune a fost primit de consumatori cu indiferenta. Dupa o supraveghere a unui numar de 40 de retaileri, analistul Gene Munster a aflat ca doar in cazul a 8% din vanzari oamenii recomandau Zune, comparativ cu 75%, recomnadarile pentru iPod. Mai mult decat atat, unii nu stiau ce este Zune sau cine il produce. Vanzarile Zune au scazut incontinuu, in cea de-a doua saptamana a lunii decembrie, cota de piata fiind de 1.9%.

Apple isi mentine inca suprematia pe piata MP3 playerelor, cu 82.7% cota de piata, mai putin comparativ cu anul trecut, cand compania ocupa 86.8%. Daca ne referim la partea de gadgeturi adica segmentele de hard-drive-uri si MP3 playere, Apple ocupa 62.2% din piata la nivel mondial, aproximativ la fel ca in urma cu un an, cand ocupa 63%.