Desi Gmail va fi disponibil oricarei persoane interesate de acest serviciu, va pastra statusul “beta” sau test, pentru a sublinia faptul ca Google mai are de lucru pe acest segment.

“Este un moment destul de important”, a declarat directorul de produs, Keith Coleman.

Motivul pentru care Google doreste extinderea serviciului de e-mail este determinat de faptul ca acesta reprezinta temelia pentru alte doua produse cheie, si anume mesageria si managementul calendarului.

Citeste si:

De asemenea, luand in considerare obisnuinta utilizatorilor Gmail de a ramane logati in timp ce desfasoara diferite cautari online, serviciul poate deveni extrem de valoros pentru cunoasterea preferintelor individuale si poate ajuta compania sa-si fidelizeze clientii.

Decizia de ridicare a restrictiilor dezvaluie obtinerea unei capacitati de stocare suficiente, in urma investitiilor masive – aproximativ 1,9 miliarde de dolari numai in 2006 – efectuate de Google in centre de date suplimentare, Gmail oferind pentru fiecare cont cel putin 2,8 GigaBytes. Google a obtinut un profit de 3,1 miliarde de dolari anul trecut si o cifra de afaceri de 10,6 miliarde de dolari.

De la lansarea Gmail, atat Yahoo, cat si Microsoft si-au imbunatatit serviciile de e-mail gratuit, acestea ramanand tot in stadiul de test.