Conform unui studiu publicat de JupiterResearch, reclamele pe Internet sunt o afacere din ce in ce mai prospera. JupiterResearch este una dintre marile companii internationale de analiza si studiu al noilor tehnologii. Analistul Niki Scevak a remarcat o crestere a pietei in 2004 cu 27% fata de anul 2003. Astfel, publicitatea on-line a ajuns la nivelul de 8,4 miliarde dolari in 2004. Serviciile platite de cautare pe Internet au crescut cu 34% anul trecut, ajungand pana la nivelul de 2,6 miliarde dolari.

Aceste lucruri evidentiaza faptul ca informatia pe Internet este prea multa, prea densa si prea greu de selectat. Acesta este motivul pentru care unele persoane sau companii sunt dispuse sa plateasca in plus nu mai pentru a numai pierde timp pentru cautarea unei informatii pe Internet. Companiile ce ofera asemenea servicii sunt in momentul de fata pe un trend ascendent intrucat aceasta zona se va dezvolta si in viitor. Bannerele si ferestrele pop-up au crescut cu 24% pana la o valoare de 3,9 miliarde dolari in 2004 - prima crestere dupa recesiunea din anul 2000. Aceasta tendinta devine din ce in ce mai suparatoare pentru cei ce folosesc in mod curent Internetul si nu doresc sa fie asaltati de reclame la orice pas, oriunde si oricand.

Multe companii au inceput sa produca diverse programe sau software-uri destinate opririi ferestrelor nesolicitate de pop-up si chiar a celor de adware. In mod curios, in multitudinea de site-uri de Internet si in special in zona de underground, aceste tipuri de reclame prolifereaza pana la un nivel aberant, iar tendinta de crestere si inmultire a acestor tipuri de programe devine ingrijorator. Pana si reclama on-line ce este clasificata si restrictionata fiind pusa pe site-uri unde ai acces numai cu parola a crescut cu 26% fata de anul 2003 ajungand pana la 1,9 miliarde dolari. Toate aceste cresteri ofera o viziune asupra companiilor ce isi desfasoara activitatea pe web si subliniaza cresterea puterii financiare a acestora.

Multumita succesului inregistrat de Google, motoarele de cautare au devenit portdrapele ale zonei de publicitate, ele luand partea leului din totalul de 8,4 miliarde dolari. Cresterea companiilor ce sunt orientate catre o cautare locala ofera o sansa promotorilor de publicitate prin mijloacele tehnologice noi de a ajunge in locuri exacte din punct de vedere geografic. O alta tendinta ce merita urmarita este aceea de plasare a reclamelor in locuri totale neasteptate cum ar fi jocurile on-line ce pot fi accesate de pe console specializate.

Un banner de succes

Citeste si:

Vom prezenta in continuare doar trei dintre elementele ce trebuie luate in considerare in momentul pornirii unei campanii on-line prin bannere de publicitate.

1. Pentru a alege un banner de succes va trebui in primul rand sa stabiliti care este culoarea ce va reprezenta campania dumneavoastra de promovare. Astfel, cercetarile demonstreaza ca cele mai indicate culori sunt cele luminoase si ofera un atu celor care le utilizeaza. Spre exemplu, verde, albastru sau galben sunt mai eficiente decat alb, rosu sau negru.

2. Bannerele animate atrag mai mult ochiul decat cele statice. Prin utilizarea unui simplu Java, flash sau gif animat, rata de raspuns creste dramatic. Totusi, trebuie sa aveti in vedere ca dimensiunea in biti a bannerului trebuie sa fie mica deoarece un banner mare duce la o incetinire a incarcarii, iar rata de raspuns scade simtitor.

3. Oferirea unui produs de incercare va creste semnificativ numarul de vizitari in opozitie cu un banner ce este orientat doar catre vanzare simpla.