Acer, al patrulea producator mondial de PC-uri, a comercializat anul trecut pe piata autohtona 17.000 de notebook-uri, ocupand pozitia a cincea cu o cota de piata de 12,4%, potrivit datelor prezentate de oficialii companiei. Pe segmentul LCD compania a comercializat 25.000 de unitati, plasandu-se pe treapta a sasea cu o cota de 15,1% din piata.

Piata locala de notebook-uri a crescut anul trecut cu 56,5% iar estimarile pentru acest an arata o crestere asemanatoare, volumul total de unitati comercializate urmand sa fie de 200.000 de unitati. “Unul dintre motoarele cresterii tine de faptul ca pretul mediu al unui notebook va continua sa scada, astfel ca aceste produse vor deveni accesibile pentru categorii tot mai largi de persoane", a declarat directorul de vanzari al Acer Romania, Bogdan Iftemie.

Potrivit acestuia, piata autohtona de profil este una foarte sensibila la pret, acesta fiind principalul factor dupa care se alege un laptop. Pretul mediu al unui notebook a scazut anul trecut cu 20% iar acest trend va continua si in 2007, a adaugat oficialul Acer.

Acer si-a propus in acest context sa atinga pana la finalul anului o cota de piata de 20 de procente, care i-ar garanta pozitia de lider pe piata autohtona de profil. Acelasi obiectiv a fost estimat si pentru 2006, dar compania nu l-a indeplinit, competitia agresiva din partea concurentei fiind unul din principalele motive. “Am inregistrat o scadere in Q2 in urma intrarii unui nou concurent pe piata. Acesta a preferat sa piarda bani si sa vanda in pierdere pentru a demonstra ca poate intra puternic”, a mai spus Bogdan Iftemie. Acesta a adaugat ca Acer si-a pastrat profitabilitatea si ca nu s-a decis subventionarea preturilor in Romania din profitul inregistrat pe alte piete, precum Rusia.

Citeste si:

Directorul de vanzari al Acer este increzator ca obiectivul de ocupare a pozitiei de lider in acest an pe segmentul de notebook-uri va fi realizat, bazandu-se si pe procentul redus pe care laptop-urile il au din totalul de PC-uri (20% din totalul computerelor comparativ cu Italia unde procentul este de peste 50%). Potrivit datelor prezentate de companie, in Romania sunt aproximativ cinci notebook-uri la mia de locuitori, in timp ce in Austria sunt aproape 60. Aceeasi situatie este intalnita si pe segmentul de PC-uri, aproximativ 20 din 1.000 de locuitori detinand un computer, in timp ce in Austia sunt 70 de PC-uri la o mie de locuitori.

In plus, Bogdan Iftemie nu crede ca se va repeta scenariul din 2006, fiind putin probabil ca jucatorii din piata sa aleaga aceeasi politica agresiva de reducere a preturilor. Oficialul Acer isi mai bazeaza estimarea si pe extinderea retailerilor, compania efectuand vanzari exclusiv prin distribuitori.

Segmentul de PC-uri a inregistrat potrivit Acer o scadere de 2,1% anul trecut, pentru acest an fiind estimata o piata in stagnare. Preturile au fost in general stabile anul trecut iar reprezentantii Acer estimeaza ca aceeasi situatie se va inregistra si in 2007.

La nivel EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), Acer a incheiat anul 2006 de pe pozitia de lider pe segmentul de notebook-ri, cu o cota de piata de 19,5%, in crestere cu un procent fata de 2005. Pe treapta a doua s-a situat HP cu aproape 17% iar pe urmatoarea pozitie s-a clasat Dell cu o cota de putin peste 11% din piata. Pe segmentul de PC-uri, Acer a incheiat anul pe pozitia a treia, cu apeoximativ 10% din piata, in urma HP si Dell. Compania estimeaza ca a inregistrat in 2006 venituri totale de 11,31 miliarde de dolari.