Un utilizator de internet din zece a fost victima unei fraude online anul trecut, potrivit unui raport publicat astazi de Guvernul Marii Britanii.

Cele 3.5 milioane de persone care au experimentat frauda online au pierdut o suma medie de 1700 dolari, anunta publicatia Telegraph online. Multe dintre victimele acestei situatii nu isi luasera masuri de precautie.

"Pentru faptul ca si noi avem din ce in ce mai multe servicii dezvoltate online, trebuie ca userii sa isi ia masuri de baza de precautie pentru a face o tranzactie importanta, pentru a furniza informatii bancilor sau pentru a vehicular parole”, a declarat Pat McFadden, Cabinet Office Minister, care se ocupa de Transformational Government.

Citeste si:

Raportul initiat de Guvernul Marii Britanii, cu titlul de “Internet Safety”, a descoperit ca 12% dintre useri au fost fraudati anul trecut. Sapte milioane de oameni (6%) au patit acest lucru in cadrul site-urilor de cumparaturi online, in timp ce 4% au fost victimele fraudelor bancare.

93% dintre cei care acceseaza paginile de internet in fiecare zi cheltuie in medie 2.000 dolari in fiecare an, pe bunuri si servicii. 45% dintre acestia au specificat ca parolele lor sunt formate din simple cuvinte, de altfel foarte usor de spart pentru infractori. Un sfert dintre respondenti au recunoscut ca nu aveau instalat nici un software anti-spam. De asemenea, 46% nu aveau instalat softuri anti-spyware, in timp ce 7% nu aveau un anti-virus.

Unu din cinci utilizatori a recunoscut ca a dat reply la un spam sau junk email, lucru care ii ajuta pe infractori, pentru ca mesajul confirma validitatea adresei de mail. Numai 48% dintre utilizatori s-au facut raspunzatori pentru siguranta lor online, 16% cred ca bancile le asigura aceasta siguranta in timp ce 13% cred acelasi lucru despre provider-ul lor de internet.