Google Checkout, lansat la jumatatea anului trecut si disponibil numai cumparatorilor din SUA pana acum, va concura atat cu sistemele de plati utilizate de cei mai importanti comercianti din mediul online, cat si cu serviciul similar oferit de eBay, Paypal, liderul pietei de profil.

Acest proiect este conceput pentru a creste incasarile din publicitatea online, principalul domeniu de activitate al Google, obiectiv urmarit prin pozitionarea serviciului drept o modalitate mai ieftina de procesare a platilor efectuate de clientii gigantului IT.

Reprezentantii Google nu au oferit insa informatii legate de introducerea si in restul Europei a serviciului sau de plati.

Citeste si:

Liderul absolut pe piata platilor online Paypal, divizie a eBay, acopera un sfert din tranzactiile realizate pe piata americana de profil, in timp ce Google Checkout si-a adjudecat doar 2%. Cercetatorii sustin ca daca ar fi eliminate din calcul tranzactiile realizate pe eBay, cota de piata a sistemului Paypal s-ar reduce la 8-9%, suficient pentru a ramane in fruntea clasamentului.

Dominatia absoluta exercitata de Google pe piata motoarelor de cautare online a atras venituri de 7,1 miliarde de dolari in 2006, precum si intarirea avantajului psihologic.