Compania japoneza Canon a obtinut o crestere cu 22% a profitului de operare in primul trimestru, datorita cererii puternice pentru copiatoare, imprimante cu laser si camere digitale si a ridicat cu 3% previziunile pentru intregul an datorita yenului slab.

Canon se indreapta catre al optulea an consecutiv de crestere a profitului, deoarece isi extinde vanzarile de camere digitale, copiatoare color pentru birou si componente de baza pentru imprimantele cu laser, pe care le livreaza grupului Hewlett-Packard, in conditiile in care un yen mai slab contribuie la cresterea profiturilor peste granite.

Canon a fost prima companie care a anuntat castigurile dintre principalii producatori japonezi de echipament electronic pentru birou si de camere digitale. Potrivit NewsIn, se asteapta ca restul companiilor din domeniu sa anunte o crestere puternica a afacerii in ultimul an, dar sa faca previziuni pridente din cauza temerilor privind starea economiei americane si incetinirea cererii pentru camere digitale.

Citeste si:

Managerul de fonduri de la Ichiyoshi Investment Management, Mitsushige Akino a declarat pentru Reuters, ca previziunile Canon raman prudente. "Cu toate acestea, investitorii se asteptau la previziunile retinute, atat din partea Canon, cat si a altor companii si este improbabil ca aceste rezultate sa afecteze piata", a mai spus Mitsushige Akino.

Compania, cel mai mare producator de camere digitale si imprimante cu laser din lume, a anuntat ca profitul operational al grupului s-a ridicat la 207,4 miliarde de yeni(1,75 miliarde de dolari" in trimestru ianuarie-martie, un nivel record, fata de cele 170,14 miliarde de yeni obtinute in perioada echivalenta a anului trecut.

Vanzarile trimestriale au crescut cu 12,6%, pana la 1.040 de miliarde de yeni, in primul trimestru din 2007, fata de acelasi interval din 2006. Inaintea anuntarii castigurilor, actiunile Canon au incheiat cotatia in crestere cu 1,5%, pana la 6.660 yeni pe unitate. Actiunile Canon s-au depreciat cu 5,5% in primul trimestru al acestui an, o scadere mai mare decat cea de 1% a indicelui japonez IELEC pentru producatorii de electronice.