Serviciul i-Mode a fost dezvoltat de compania de telecomunicatii NTT DoCoMo din Japonia. Transferul datelor in cadrul i-Mode se realizeaza prin comutatie de pachete, clientii platind doar pentru transferul datelor, si nu pentru timpul de conectare la internet.

“Investitia alocata implementarii serviciului i-Mode in Romania face parte din planurile anuntate de Cosmote la intrarea sa pe piata, care totalizeaza 500 de milioane de euro pentru primii trei ani. In plus, Cosmote va continua si pe viitor sa analizeze oportunitatile de investitii in dezvoltarea unor servicii inovatoare si tehnologii avansate”, a declarat pentru Wall-Street Tereza Valcan, Corporate Affairs Manager, Cosmote.

Introducerea tehnologiei i-mode in portofoliul de servicii al Cosmote Romania face parte din strategia de dezvoltare comerciala a companiei. Planificarea si pregatirile au inceput cu mult timp in urma, insa implementarea proiectului a debutat in urma cu circa sase luni, cand echipa companiei elene a fost extinsa special pentru dezvoltarea acestuia. Echipa care contribuie la lansarea serviciului i-mode in Romania este formata deopotriva din profesionisti romani, cat si experti din Grecia (Cosmote Group) si Japonia (NTT DoCoMo).

Oficialii Cosmote nu au precizat care au fost costurile totale ale acestui serviciu, afirmand ca anul acesta reprezinta varful investitional al Cosmote in Romania, iar cea mai mare parte a investitiilor (peste 70%) va fi directionata in continuare catre dezvoltarea retelei si calitatii semnalului, in decursul urmatoarelor luni urmand sa finalizeze, intre altele, proiectul de extindere a acoperirii la metrou.

Citeste si:

Insa care este profilul utilizatorului-tinta pentru noul i-mode? Prin aplicatiile variate oferite, i-mode se adreseaza atat utilizatorilor individuali, cat si celor de business, fiind solutia pentru diferitele nevoi de comunicare cu pe care le intampina zilnic. I-mode ofera, prin simpla apasare a unui buton, acces la e-mail, site-uri dedicate de stiri, informatii meteo si bancare, harti si multe altele. “Tot datorita multitidinii de aplicatii oferite, i-mode se adreseaza si mai multor categorii de varsta, oferind in acelasi timp, de exemplu, access la site-uri de divertisment sau permitand efectuarea de plati on-line, fara a necesita abilitati tehnologice”, a spus Tereza Valcan.

Pentru inceput, Cosmote va oferi acces la 12 categorii de site-uri de informatii si content, precum si i-mail, iar oferta pentru piata din Romania este adaptata cerintelor locale, fiind dezvoltata in conformitate cu rezultatele studiilor efectuate.

i-Mode, spre deosebire de WAP, nu a fost dezvoltat de un consortiu ci de o singura companie si anume NTT DoCoMo din Japonia, in februarie 1999, accesul la servicii bazate pe IP facandu-se diferit fata de WAP. Utilizatorii sunt taxati numai pentru volumul de date transferat si nu pentru numarul de minute petrecute online.

Dupa numai 14 luni de la lansare, compania nipona avea deja peste 6 milioane de abonati la acest serviciu. Astazi, NTT DoCoMo are 52 de milioane de clienti.