Google Hot Trends, noul serviciu lansat de gigantul IT, combina elemente ale Zeitgeist si Trends – doua produse ale companiei care ofera o imagine a obisnuintelor de cautare ale clientilor, insa doar in retrospectiva, manevrand astfel informatii vechi de cateva saptamani.

In mod concret, Hot Trends contine un top al primelor 100 de tendinte cu dezvoltare rapida. Lista va fi reactualizata de mai multe ori pe zi, folosind date ale milioanelor de cautari prin intermediul Google, realizate cu cel putin o ora inainte de reactualizare.

De cativa ani, Google pune la dispozitia clientilor o lista a celor mai frecvente cautari, privite in retrospectiva saptamanala, lunara sau anuala, sub forma Google Zeitgeist, un top al celor mai populare subiecte de cautare alcatuit saptamanal si lunar. Spre deosebire de acest top, Google Hot Trends ofera o imagine actuala, actualizata zilnic, a ceea ce gandeste si urmareste societatea. Fiecare rezultat al cautarii Hot Trends prezinta nu doar link-uri spre diferite site-uri in care o anumita problema este dezbatuta, ci si trimiteri spre articole publicate pe Google News sau diverse bloguri. De asemenea, programul va oferi diagrame si grafice care ilustreaza evolutia unei tendint de-a lungul timpului.

Citeste si:

“Dupa ce afla care sunt cele mai populare tendinte, utilizatorul vrea sa cunoasca si motivele pentru care au devenit populare”, a declarat Amit Panel, inginer de software al Hot Trends, intr-un interviu acordat agentiei Reuters. “Noi ii ajutam sa gaseasca o explicatie. Utilizatorul se va transforma, in oarecare masura, intr-un investigator”, a completat Panel.

Utilizatorii Hot Trends isi pot face o imagine si despre raspandirea geografica a trendurilor. Pe langa topul tarilor sau al oraselor care au avut cele mai multe cautari ale unui anumit cuvant, cei interesati pot afla si cum variaza trendurile, in functie de regiune, in Statele Unite, sau in oricare din cele 70 de tari incluse pe harta de cautare a motorului Hot Trends.

Google este liderul mondial in cautarea de date pe internet si raspunde zilnic unui numar de peste 100 de milioane de cautari.Compania a inregistrat venituri totale de peste zece miliarde de dolari in 2006, cu un profit net de aproximativ trei miliarde de dolari. De curand, Google a fost numit cel mai valoros brand din lume.