Conexiunea la internet face parte din viata fiecaruia, fie ca este un utilizator moderat al internetului, fie ca navigheaza intensiv. Pe masura ce tehnologia avanseaza, internautii devin mai pretentiosi si prefera vitezele mari de transmitere a datelor.
Operatorii locali de telefonie mobila si providerii de internet incep sa se orienteze pe accesul la internet in banda larga care sa raspunda cererii clientului. Astfel, serviciile de date aduc circa 25 de procente la veniturile totale ale companiei Zapp. Pentru Orange Romania, “ponderea veniturilor din serviciile broadband este in crestere, ca urmare a eforturilor investitionale in aceasta directie”.

In ceea ce priveste Romtelecom, “serviciile de date (ADSL, VPN si alte servicii broadband) au inregistrat o dezvoltare semnificativa in primele trei luni ale acestui an, fiind de patru ori mai mari comparativ cu intervalul similar din 2006”, a declarat pentru Wall-Street Vasile Voicu, director servicii de infrastructura pentru Romtelecom.

“Conexiunile de internet de mare viteza reprezinta viitorul, iar piata din Romania are un dintre cele mai dinamice rate de crestere din Europa”, este de parere Voicu. Operatorul isi propune sa contribuie la cresterea numarului total de utilizatori de internet in banda larga si sa devina lider pe acest segment al pietei din Romania, conform aceleasi surse.

Potrivit reprezentantilor Zapp, internetul broadband “reprezinta, inca, un procent destul de mic din totalul conexiunilor la internet, fiind preferat in special de companii si persoane fizice cu un volum mare de comunicare.”

Vodafone Romania vizeaza broadband-ul mobil, care ar putea substitui broadband-ul fix. “Numarul utilizatorilor de laptop-uri in Romania este inca scazut, de aceea si adoptia serviciilor de broadband mobil este inca scazuta in Romania. Dar comparatia pietei locale cu pietele dezvoltate, care se bucura de o penetrare ridicata a broadband-ului mobil ne demonstreaza ca exista un potential foarte mare de crestere a acestor servicii si in Romania”, ne-a explicat Angelo Jambore, Product Development Manager la Vodafone Romania. Nici serviciile 3G in banda larga nu sunt de lasat de-o parte pentru operatorul de telefonie mobila mai sus amintit. “Cercetarile de piata arata ca serviciile 3G broadband sunt asteptate de catre consumatorii din Romania. Clientii provin in principal din zona de business, dar si din cea a segmentului rezidential care utilizeaza servicii broadband.” a mai spus Angelo Jambore.

Utilizatorii fac si ei trecerea de la conexiunile de tip dial-up sau ISDN la la cele care ofera viteze superioare de trafic. Daca la sfarsitul lunii decembrie a anului 2006 existau 1.750.000 de conexiuni la internet broadband, conform Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii(ANRCTI), un studiu IDC estimeaza ca pana in 2011 numarul acestora se va tripla, ajungand la trei milioane de conexiuni. Rata de penetrare a internetului in banda larga ajunsese in luna mai la valoarea de 8,2%, sub media europeana de 15,6%, potrivit ANRCTI.

In aceste conditii, furnizorii estimeaza o majorare a bazei de clienti pe acest segment. Zapp asteapta pentru anul in curs o crestere cu 40 de procente a numarului de utilizatori de servicii broadband, potrivit datelor transmise Wall-Street. UPC Romania inregistreaza in acest moment, conform declaratiilor lui Lucian Lupascu, Product Manager UPC, peste 135.000 clienti, fata de 119.000 inregistrati la sfarsitul anului trecut.

De asemenea, Vodafone Romania a anuntat o crestere a numarului de utilizatori de servicii broadband de la lansarea serviciilor 3G in Romania si a celor 3G broadband -HSDPA. Potrivit datelor furnizate, compania a inregistrat 400.000 de clienti 3G in luna aprilie a acestui an. Romtelecom noteaza o crestere aproape dubla a numarului de clienti utilizatori de broadband ADSL, avand la jumatatea acestui an 180.000 de clienti pentru serviciul ClickNet.

Orange Romania se focuseaza pe serviciile de internet oferite prin tehnologiile HSDPA si Wimax (compania foloseste deja o licenta care ii permite furnizarea de date la viteze de 2,4Mbps). “Prin lansarea tehnologiilor HSDPA si Wimax anul acesta serviciile de broadband inregistreaza un nou start, facand irelevanta comparatia cu evolutiile anterioare”, a comentat Orange Romania evolutia numarului de utilizatori broadband.

Cei care doresc sa aiba acces la internet in banda larga au o gama variata de furnizori si oferte. Furnizorii de servicii de internet broadband recomanda viitorilor clienti adoptarea unui pachet care include trafic nelimitat, astfel incat, la sfarsit de luna, plata facturii sa nu devina o problema. Fie ca aleg sa se conecteze prin telefon, prin PC sau laptop cu ajutorul unui modem, care poate fi primit gratuit, in functie de oferta, inchiriat sau cumparat, utilizatorii au de platit abonamente intre 6-7 euro si 30 de euro pana la 45 de euro pentru diferiti operatori si, bineinteles, in functie de largimea de banda.

Un raport al OECD (Organizatia pentru Cooperare Economica si Dezvoltare) arata la inceputul saptamanii ca 60% dintre utilizatorii de internet din tarile membre folosesc servicii broadband. Potrivit raportului, cel mai mic pret pentru kbps este platit in Japonia, 0,22 dolari (0,15 euro). La polul opus se afla Turcia, cu suma de 81,13 dolari (58,71 euro), tara in care rata penterarii internetului broadband este de 3%.

De vreme ce clientii furnizorilor din Romania sunt indreptati catre pachetele cu trafic nelimitat, nu se pune accent pe pretul kbps. De exemplu, serviciul ClickNet, oferit de Romtelecom, serviciu de banda larga oferit prin tehnologia ADSL, nu impune limita de trafic. De asemenea, UPC Romania are trafic nelimitat pe toate pachetele rezidentiale, potrivit lui Lucian Lupascu, singura limita legata de valoarea traficului lunar fiind largimea de banda inclusa in oferta. Pentru alte oferte clientul plateste de la 0,02 dolari (0,014 euro) pentru kbps.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri